تعمیرات سافت استارتر برای نوع مکانیکی آن

ما سعی کردیم که در مراحل مختلف و گام به گام مخاطبان گرامی را با ابعاد مختلف پروسه تعمیرات سافت استارتر آشنا سازیم. از جمله در نوشته “نحوه کار راه انداز نرم چیست و چگونه با انجام تعمیرات سافت استارتر عیوب آن مرتفع می شود؟” در مورد دو مسئله اساسی صحبت کردیم، مسئله اول اینکه این وسیله چگونه کار می کند و ثانیا با انجام تعمیر چگونه می توان عیوب آن را برطرف نمود. در این نوشته قصد داریم برای پیشبرد مطلب به اجزای سازنده راه انداز نرم بپردازیم.

اجزای سازنده راه انداز نرم چیست و چه اهمیتی در انجام تعمیرات سافت استارتر دارد؟

راه انداز نرم از چه اجزایی تشکیل شده است؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا این مطلب را لازم است ذکر کنیم که چنانچه در نوشته “انجام تعمیرات سافت استارتر برای برندهای مختلف” مشاهده نمودید، این وسیله در برندها و انواع مختلفی تولید می شود و لاجرم تفاوت هایی در ساخت آن ها با یکدیگر وجود دارد. بنابراین ما در این جا به ساختمان اصلی و اجزایی که در همه آن ها مشترک است خواهیم پرداخت. به گفته متخصصان لیان الکتریک در امر تعمیرات سافت استارتر می توان به طور کلی این وسیله را به سه دسته تقسیم نمود؛

  1. راه انداز نرم که از ابزار و وسایل مکانیکی ساخته شده است.
  2. راه انداز نرم که از ابزار و تجهیزات الکتریکی ساخته شده است.
  3. این مورد که در واقع ترکیبی از آن دو است، در مورد نمونه هایی است که از ترکیب وسایل مکانیکی و الکتریکی ساخته شده است.

راه انداز نرم از چه اجزایی تشکیل شده است؟

تعمیرات سافت استارتر برای نوع مکانیکی آن

همانطور که قبلا نیز اشاره شد شما وقتی می توانید یک ابزار و وسیله را به خوبی و تمام و کمال تعمیر کنید که با همه اجزای آن و کاربرد هر یک از آن ها آشنا باشید. بنابراین باید ببینیم که راه انداز نرم از جنس مکانیکی آن از چه اجزایی ساخته شده است تا به این ترتیب بتوانیم در صورت لزوم تعمیرات سافت استارتر را به خوبی انجام دهیم. اجزای این محصول عبارتند از:

  1. کلاچ ها (Clutch): کلاچ وسیله ای مکانیکی است که معمولا قدرت را از یک شافت محرک به یک شافت حرکت داده شده منتقل می کند. برای این کار کلاچ ها با درگیر شدن روند انتقال قدرت را انجام می دهند و هنگام جدا شدن، این روند انتقال قدرت قطع می شود. در واقع کلاچ واسطه ای میان موتور و سیستم انتقال قدرت می باشد.
  2. چند نوع کوپلینگ (Coupling): کوپلینگ ها قطعه ای هستند که برای اتصال دو شافت در انتهای آن ها به کار می رود که به این ترتیب بتوانند قدرت را انتقال دهند. در واقع کوپلینگ ها یک هدف اصلی دارند و آن این است که دو قطعه از تجهیرزات در حال چرخش را به هم متصل کنند. بنا به اظهار متخصصان تعمیرات سافت استارتر، کوپلینگ ها در راه انداز نرم از سیالات، نیروهای مغناطیسی یا ساچمه های فولادی برای انتقال گشتاور استفاده می کنند.

تعمیرات سافت استارتر برای نوع مکانیکی آن

انواع دیگر محدود کننده های گشتاور نیز مانند همین کوپلینگ که در راه انداز نرم به کار می رود عمل می کنند که می توانید در مورد آن ها در نوشته “محدود کننده گشتاور راه اندازی” مطالعه نمایید و با جزئیات مشروح تری آشنا گردید.

تعمیرات سافت استارتر برای نوع الکتریکی آن

در این قسمت برای پیشبرد راه های تعمیرات سافت استارتر لازم است با نحوه عملکرد نوع الکتریکی سافت استارتر آشنا شویم. با مراجعه به نوشته های کارشناسان تعمیرات سافت استارتر می توان مشاهده کرد که به چه ترتیبی راه انداز نرم الکتریکی می تواند باعث شود، استارت موتور به صورت ملایم صورت گیرد. این روش ها عبارتند از:

  1. کاهش موقت ولتاژ در هنگام راه اندازی موجب می شود قدرت به صورت ناگهانی به موتور منتقل نشود.
  2. کاهش موقت جریان ورودی. اگر جریان ورودی به صورت ناگهانی به موتور منتقل شود، آسیب زا است و در اینجاست که تعمیرات سافت استارتر می تواند کمک کند این اتفاق نیفتد.
  3. استفاده از وسیله ای که به طور موقت چگونگی اتصال موتور به جریان برق را تغییر دهد. که این تغییر در نحوه اتصال خود می تواند سبب شود بنا بر نظر کارشناسان تعمیرات سافت استارتر هنگام راه اندازی، موتور فرآیند ملایم تری را طی کند.

این ها تعدادی از روش هایی است که این دو نوع راه انداز نرم بر اساس آن ها می توانند باعث کنترل سیستم شوند. شما می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات سافت استارتر با دیگر جزئیات و انواع این محصول و متدهای به کار گرفته شده برای کنترل استارت موتور آشنا شوید. به علاوه پیشنهاد می کنیم که در صورت نیاز به انجام تعمیرات سافت استارتر حتما از تجربه و مهارت کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک بهره مند شوید. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”1.5″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

تعمیرات سافت استارتر برای نوع الکتریکی آن

سوالات متداول

  1. ارتباط پروسه تعمیرات سافت استارتر با انواع این محصول چیست؟

پاسخ: به دلیل اینکه عملیات تعمیر متناسب با ساختمان داخلی محصول است، پس پیش از انجام تعمیرات باید ابتدا شخص نسبت به انواع این محصول و اجزای سازنده آن آگاهی داشته باشد.

  1. انواع راه انداز نرم که در زمینه تعمیرات سافت استارتر مورد توجه است، کدامند؟

راه انداز نرم دارای دو نوع مکانیکی و الکتریکی است و نوع سومی که ترکیبی از آن دو می باشد.

  1. اجزای سازنده راه انداز نرم مکانیکی کدام است؟

اجزای اصلی این محصول شامل کلاچ و کوپلینگ می شود که کار انتقال و کنترل قدرت را انجام می دهند.

  1. روش های کنترل سیستم در راه انداز نرم الکتریکی کدام است؟

این روش ها عبارتند از کاهش ولتاژ، کاهش جریان ورودی و تغییر نحوه اتصال موتور با جریان برق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *