اصول اولیه راه انداز نرم

در مقاله “راه انداز نرم چگونه عمل می کند؟” با شیوه عملکرد این دستگاه که سافت استارتر نیز نامیده می شود، آشنا شدیم و متوجه شدیم که مقصود از استفاده از این ابزار فراهم کردن یک استارت ملایم برای موتورهای الکتریکی است تا به این ترتیب از صدمات احتمالی به قسمت های مختلف سیستم اعم از الکتریکی و مکانیکی جلوگیری به عمل آید.

مبانی اساسی راه انداز نرم و کنترلرها

توضیحاتی که در این بخش ارائه می شود مربوط به دستگاه های سافت استارتر است که برای کنترل جریان و گشتاور موتور در حین فرآیند راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این راه انداز نرم می تواند حداقل هنگام بروز مشکل اضافه بار، از موتور محافظت نماید. نحوه کنترل کردن جریان یا گشتاور موتور توسط سافت استارتر از طریق کنترلی است که بر ولتاژ اعمال شده به جریان فراهم می گردد. در ادامه به برخی نکات در این رابطه اشاره می شود:

  1. اصول اولیه راه انداز نرمولتاژ به وسیله تغییر زاویه فاز کنترل می شود که در آن یکسوکننده های سیلیکونی کنترل شده (SCR) روشن شده اند و این تغییر زاویه توسط این ابزارها اعمال می شود.
  2. هنگامی که یکسوکننده های کنترل شده سیلیکونی روشن می شوند، آنها تا زمانی که اندازه جریان عبوری از میان آن ها در هر نیم دور از شکل جریان AC به صفر برسد، روشن باقی می مانند. به این ترتیب می توانند ولتاژ ورودی به موتور را در هنگام پروسه راه اندازی کنترل کنند.

برای آشنایی با نقش مهم یکسوکننده های کنترل شده سیلیکونی (SCR) در روند کار سافت استارترها می توانید به مقاله “راه انداز نرم؛ آن ها چگونه کار می کنند؟” مراجعه نموده و اطلاعات جامعی را در این رابطه به دست آورید. همچنین می توانید برای خرید بهترین محصول در زمینه محصولات کنترلی سیستم های الکتریکی و الکترومکانیکی به کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[button title=”تماس با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

در آخر توصیه می شود که برای به دست آوردن دیدی جامع در مورد ساختار و کارکرد این محصول به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک رجوع نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *