انواع تابلو برقها

در این مقاله به بررسی انواع تابلو برق از نظر ساختمان و انواع تقسیم بندی های آن می پردازیم و اطلاعات بسیاری را در این باره به شما علاقه مندان خواهیم داد. این نکته را فراموش نکنید که شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت ما اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در این خصوص به دست آورید. تابلو برق ها را براساس نحوه قرار گیری تجهیزات الکتریکی، مدارها، شینه ها، کلیدها و … تقسیم بندی می کنند.

تابلو برق های Metal Enclosed:

در این نوع تابلوها تمام اجزا وقطعات ساخته شده اعم از کلید، ولتاژ، ترانس و… در درون این تابلوها قرار گرفته است که خود به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

معرفی تابلو برقهاتابلو برق های Metal Clad:

این مدل ها دارای محفظه های جدا می باشند و دارای این مزیت می باشند که اگر اشکالی در یکی از محفظه ها رخ داد به محفظه های دیگر منتقل نمی شود و خرابی های یک قسمت باعث مشکل در قسمت های دیگر نمی شود.

این تابلو از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از :

محفظه های باسبار

محفظه سر کابل

محفظه کنترل

محفظه کلید

باسبارها:

دارای گونه های مختلفی در صنایع می باشند که شامل  باسبار دوبل، باسبار تک، باسبار مستقل، موازی و کوپله است. که باسبارهای تک در بالا یا پایین قرار می گیرند و باسبارهای دوبل در دو ارتفاع متفاوت در بالا وپایین قرار می گیرند؛ این قطعات از جنس آلومینیوم یا مس می باشند و در تابلو های برق نقش هدایت برق و الکتریسیته را دارند.

کابل:

به تعدادی سیم که در کنار هم قرار گرفته اند کابل می گویند که دارای سه قسمت عایق، هادی و غلاف کابل است و برای هدایت جریان های برقی کاربرد دارند و جنس قسمت هادی کابل ها معمولا از مس یا آلومینیوم است.

انواع تابلو برقهاتابلو برق های  Compartment Type:

در این مدل، محفظه ها در کنار هم هستند و جداگانه قرار نمی گیرند.

با ما همراه باشید تا در مطالب بعدی اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص انواع تابلو برق صنعتی و موارد مرتبط با آن را برای شما عزیزان در این سایت قرار دهیم.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود، همچنین در وبسایت شرکت لیان الکتریک ویرا می توانید مطالب دیگر ما که شامل: تعمیرات اینورتر و مراحل آن، درایوهای کنترل دور در عمل، راه اندازی اینورتر، سافت استارتر (راه انداز نرم) در موتورهای القائی، بررسی انواع رله و … می باشد را مطالعه کنید. به منظور بررسی و انجام تعمیرات اینورتر، سافت استارتر و تابلو برق می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *