اینورتر-اشنایدر

 

اینورتر-اشنایدر

 انواع خطاها که هنگام تعمیرات اینورتر اشنایدر میبینیم، کدام  هستند؟

همانطور که می دانیم برای مدل های مختلف وسایل برقی یک دفترچه راهنما به همراه آن ارائه می شود که درآن انواع راهنمایی ها درجهت نحوه نصب، خطاهای مختلف و قطعات و… ارائه شده اند. همچنین می توانیم انواع خطا در تعمیرات اینورتر را نیز مشاهده می کنیم در این مقاله با بخش اول خطاهای موجود در اینورتر اشنایدر آشنا خواهیم شد.

خطاهای اینورتر اشنایدر حاکی از آن است که مشکلی در بخش های مختلف اینورتر بروز کرده باشد. درنتیجه متخصصی در حال تعمیرات اینورتر اشنایدر است، باید علت خطا را بیابد و سپس با توجه عمل انجام دهد.

اینورتر-دیجیتال

خطاهای که در این قسمت بررسی خواهیم کرد:

1.خطای GS

2.خطای Comfault

3.خطای OV

4.خطای LV

تست ماژول های اصلی در تعمیرات اینورتر و درایو کنترل دور

 

  خطاهای GS اینورتر:

ground short  نوعی از خطاست، زمانی نشان داده می شود که  اتصال به بدنه با مشکل مواجه شده باشد. روش تست به دوصورت می باشد:

روش 1 : تست اینورتر بدون موتور

روش2: تست اینورتر با موتور

نکته: اگر اینورتر را بدون موتور تست کردیم و همچنان خطایی باقی مانده باشد، موتور دچار نشتی می شود و کلاف ها آسیب می بینند.

اگر درهنگام تست با موتور همچنان خطایی باقی مانده باشد، مشکل آن سخت افزاری در بخش های دربخش های IGBT،CT یا کنترل برد رخ داده است . اصول تعمیرات اینورتر چیست؟

خطای Comfault در تعمیرات اینورتر اشنایدر :

وقتی این  خطا را دیدیم بلافاصله پَد کلید (keypad) را چک می کنیم. همچنین کابل کی پَد را نیز چک می کنیم. به محض دیدن این خطا کی پد را چک نمایید. چک کردن کابل کی پد را فراموش نکنید. کابل کی پد  از نوع شیلددار CAT5 یا CAT6 باید باشد. اندازه طولی کابل ماکزیمم مقدار 5 متر می باشد. درایوهای کنترل دور اشنایدر ATV600 و ATV900

 

اینورتر

 

خطای OV در تعمیرات اینورتر اشنایدر:

وقتی این خطا به نمایش درآمد وضعیت ولتاژ ورودی را  بررسی می کنیم که آیا درحالت نرمال و یا معمول مستقر شده یا نه.

اینورترها چه زمانی فرمان توقف را صادر می کنند؟

زمانی که، جریان بیش از حد مجاز به موتوری که، درحال حرکت است متصل کنیم، اینورتر ها فرمان توقف را صادر می کنند. در این حالت، موتور به حرکت افتاده توسط جریان، شروع به تولید ولتاژ می کند. خازنهای اینورتر می توانند تا VDC 400 را تحمل کنند، با جریان بیشتر از این آسیب خواهند دید. اینورتر ها دراین حالت خطای OV   نشان می دهند که  موقعیت ولتاژ را چک میکند. نکات ایمنی که باید هنگام تعمیرات اینورتر رعایت کنیم.

  • اگر ولتاژ بیشتر از مقداری خاص باشد، برای بررسی وضعیت ولتاژ، اینورترها خطایOV را به ما نمایش می دهند.
  • اگر ولتاژ از حد مجاز کمتر باشد و زمان توقف برایمان مهم نباشد، Dec را افزایش می دهیم.
  • اگر ولتاژ برگشتی زیادی داشته باشیم باید از مقاومت ترمز برای تخلیه ولتاژ برگشتی استفاده کنیم. نکات ارزشمند نصب و تعمیرات اینورتر

خطای  LV در تعمیرات درایو اشنایدر:

LV یا همان Low Voltage است که نشان کاهش سطح ولتاژ است. باید سطح ولتاژ ورودی را چک کنید. ولتاژهایی که معمولا در برق شبکه شما وجود دارند، در بعضی از اینورترها می توان با پارامترهای خاص سطح تشخیصی افت ولتاژ در قسمت ورودی را کاهش داد تا اینورتر به ازای سطح پایین تری از ولتاژ قطع نماید و درواقع حساسیت  آن کاهش پیدا کند. دومین علت را میتوان جریان خروجی نام برد زیرا با دریافت مقدار زیادی ولتاژ، ولتاژ ورودی را کاهش می دهد.

  جمع بندی

همانطور که در ابتدای این مطلب و همچنین مقاله مشکلات رایج در تعمیرات اینورتر خواندیم، در هنگام انجام تعمیرات اینورتر اشنایدر با انواعی از خطاها متوجه می شویم و باید بدانیم که هر خطا نشانه چیست. تیم متخصصین لیان الکتریک با اتکا به دانش فنی و سوابق اجرایی متعدد توانایی تشخیص و رفع این عیوب را پیدا کرده است و میتواند شما را در این امر بسیار همراهی نماید. در مقالات بعدی درباره انواع دیگر از خطاهایی که درهنگام تعمیرات اینورتر اشنایدر با آن ها مواجه خواهیم شد صحبت خواهیم کرد.

 

اینورتر اشنایدر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *