راهکار های پیشگیرانه

در مقاله بازرسی دوره ای و تعمیرات اینورتر (بخش اول) راهکار های پیشگیرانه ای برای شما ارائه دادیم تا از خرابی و در نتیجه نیاز به تعمیرات اینورتر تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید، در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بازرسی دوره ای تعدادی از قطعات مهم در اینورتر توضیحاتی را ارائه کنیم.

تعویض قطعات در تعمیرات اینورتر

اگر از اینورتر در شرایط عملیاتی معمولی استفاده شود یعنی درجه حرارت محیط به طور متوسط ۳۰ درجه سانتیگراد ، ضریب بار ۸۰٪ یا کمتر و ۱۲ ساعت کار در روز مدت زمان استاندارد سال برای تعویض قطعات اصلی به شرح زیر است. دقت داشته باشید که دوره های ذکر شده میزان تخمین عمر سرویس قطعه را نشان نمی دهد، در واقع دوره ای را نشان می دهد که از این پس نرخ خرابی آن قسمت اینورتر به شدت بالا می رود و ممکن است به تعمیرات اینورتر نیاز پیدا کنیم.

تعمیرات اینورتر به صورت دوره ای

  • سیستم خنک کننده: دوره استاندارد جایگزینی آن چیزی حدود 2 الی 3 سال است و روش جایگزینی آن به این صورت است که پیشنهاد می کنیم با توجه به استهلاک بالای این بخش با یک نمونه جدید مطابق با دستورات فنی تعویض شود
  • خازن های باس DC: دوره استاندارد جایگزینی آن در تعمیرات اینورتر چیزی حدود 5 سال است و از آنجایی ه خازن ها قابل تعمیر نیستند با توجه به نتیجه بررسی می بایست در صورت لزوم با نمونه جدید تعویض شوند.
  • بریکر ها و رله ها: زمان خاصی برای آن ها مد نظر نیست و فقط باید پس از بررسی و نیاز با توجه به نظر متخصص مربوطه تعمیر یا تعویض گردد.
  • تایمر: این قسمت نیز با توجه به ساعات کارکرد باید تعویض شود چرا که هر کدام استاندارد و طول عمر مربوط به خود را دارد.
  • فیوز ها: دوره استاندارد جایگزینی آن چیزی حدود 10 سال است و روش جایگزینی آن به این صورت است که مهندسین حوزه تعمیرات اینورتر در شرکت لیان الکتریک پیشنهاد می کنند که این بخش با یک نمونه جدید مطابق با دستورات فنی تعویض شود.
  • خازن های الکترولیت آلومینیومی در بورد مدار چاپی: دوره استاندارد جایگزینی آن چیزی حدود 5 سال است و روش جایگزینی آن به این صورت است که پیشنهاد می کنیم با توجه به استهلاک بالای این بخش با یک نمونه جدید به همراه بورد مدار چاپی مطابق با دستورات فنی تعویض شود.

 تعویض قطعات اینورتر

دقت داشته باشید که تعویض و تعمیرات اینورتر با توجه به شرایط محیط کار و تعداد دفعات بهره برداری به عوامل متعددی بستگی دارد که به چند  مورد اشاره می کنیم.

  • استفاده از قطعات در دما یا رطوبت بالاتر یا بسیار متغیر می تواند زمان تعویض یا تعمیر اینورتر را تسریع کند.
  • تکرار عملیات و خاموش کردن های مکرر و زیاد می تواند زمان تعویض یا تعمیر اینورتر را تسریع کند.
  • تعداد و قدرت زیاد نوسانات برق از جمله  ولتاژ ، فرکانس ، اعوجاج موج موج ، و غیره یا بار می تواند زمان سرویس و تعمیرات اینورتر را تسریع کند.
  • نصب تحت لرزش و ضربه بسیار یکی دیگر از شرایط نا مطلوب می باشد.
  • وجود شرایط بد ذخیره قبل از استفاده یا ذخیره طولانی مدت.
  • و در آخر اگر ظرفیت نیرو خیلی بیشتر از ظرفیت اینورتر باشد نیز می تواند زمان تعویض یا تعمیر اینورتر را تسریع کند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. شما می توانید جهت خرید و تعمیرات اینورتر با مهندسین مجرب در شرکت لیان الکتریک تماس حاصل کنید و مشورت لازم را به عمل بیاورید. همچنین خواندن مقاله خطای اضافه ولتاژ و افت ولتاژ در تعمیرات اینورتر  در این زمینه توصیه می شود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *