برقگیر ارستر سیگنال

با توجه به آنکه وسایل الکتریکی تنها در ولتاژ مخصوصی می توانند جریان را دریافت کرده و کار کنند. بنابراین اگر ولتاژ ناگهانی با مقداری زیاد وارد مدار آن ها شود ممکن است باعث آسیب رسانی و خرابی آن گردد. به همین جهت از برقگیر یا سرج ارستر استفاده می شود. که اینها وسایلی هستند که جهت حفاظت از مدارها و تجهیزات الکتریکی در برابر همان ولتاژهای ناگهانی زیاد طراحی و ساخته شده اند.

یکی از نکات مهم آن است که این برقگیرها در چه محل و موقعیتی در مدارهای الکتریکی باید نصب شود. که در نوشته “ضرورت نصب برقگیر در ورودی ساختمان ها” بیان شد که برای حفاظت از ابزار الکتریکی ساختمانی لازم است که در ورودی مجتمع ها و ساختمان ها نصب گردند.

برقگیر (Surge Arrester) دارای چه انواعی است؟انواع برقگیر

در اینجا به ذکر تعدادی از مهم ترین نمونه های برقگیرها اکتفا می کنیم و شما می توانید اطلاعات تکمیلی تر را در صفحه “انواع سرج ارسترها” دنبال نمایید. همانطور که در صورت نیاز کارشناسان و مشاوران ما در لیان الکتریک همواره آماده مشاوره و پاسخگویی به شما مشتریان گرامی خواهند بود.[button title=”ارتباط با مشاوران لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

  1. برقگیر ولتاژ پایین: کاربرد این محصول در سامانه های زیر می باشد:
    1. سیستم توزیع ولتاژ پایین
    2. تعویض محافظ لوازم الکتریکی خانگی
    3. سیم پیچ های ترانسفورمرهای توزیع ولتاژ پایین
  2. برقگیر توزیع: از این نوع از این محصول در سیستم های توزیع قدرت سه کیلوولت، شش کیلوولت و ده کیلوولت استفاده می شود. تا از ترانسفورمرهای توزیع، کابل ها و تجهیزات نیروگاهی محافظت کنند.
  3. نوع ایستگاهی ارستر متداول دریچه (common valve arrester): از این محصول برای آن استفاده می شود که بتوانیم از تجهیزات ایستگاهی ترانسفورمر سه کیلوولتی تا 220 کیلوولتی و همچنین سیستم های ارتباطی محافظت به عمل آوریم.
  4. ارستر دریچه ایستگاهی مغناطیسی: این مدل از برقگیرها برای حفاظت از سیستم های ارتباطی، ترانسفورمرها و دیگر تجهیزات 35 الی 500 کیلوولتی استفاده می شود.ارستر دریچه ایستگاهی مغناطیسی
  1. حفاظت از ماشین دواری که از ارستر دریچه مغناطیسی استفاده می کند: این مدل برای وقتی استفاده می شود که بخواهیم از ژنراتور جریان متناوب (AC) و عایق کاری موتور محافظت کنیم.
  2. ارستر دریچه مغناطیسی خطی: استفاده از این محصول مختص به حفاظت از عایق کاری تجهیزات مدار سیستم های ارتباطی با ولتاژ 330 کیلوولت و بالاتر می باشد.
  3. ارستر جریان مستقیم: این برقگیر برای حفاظت از عایق کاری سیستم DC مربوط به تجهیزات الکتریکی می باشد.
  4. برقگیر محافظ خنثی: از این نواع برای محافظت خنثی از موتور یا ترانسفورمر استفاده می شود. در باره محافظت خنثی در نوشته های آتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  5. ارستر تغذیه کننده با فرکانس بالا: برای محافظت از میکروویوها، دریافت کننده های ماهواری ای که مبنای موبایل دارند باید از این نوع از برقگیرها استفاده نمود.
  6. ارستر سیگنال: از این مدل از سرج ارسترها در مودم، خط DDN، فاکس، تلفن، مدار کنترل سیگنال و غیره استفاده می شود که مبنای کاری آن ها بر اساس انتقال سیگنال و علائم می باشد.

برقگیر ارستر سیگنالمدل های دیگری نیز از سرج ارسترها می توانید بیابید که مهم ترین و عمده ترین ان ها را در بالا برشمردیم. در آخر اگر قصد استفاده و خرید این محصول را دارید می توانید به صفحه برقگیر در سایت لیان الکتریک مراجعه نموده و سفارش خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/product/%d8%a8%d8%b1%d9%82%da%af%db%8c%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-fanox/” button_title=”برقگیر Fanox” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *