تابلو برق روشنایی برای محیط های بیرونی

این تابلو برق باید بر روی سکویی از جنس بتن یا آجر که ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر از کف محوطه ارتفاع داشته باشد نصب گردد. سکوی مورد نظر که از نوع توخالی است باید دارای دیواره ای به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر باشد و نیم متر پایین تر از کف تمام شده محوطه شروع  و تا ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر بالاتر از کف ادامه یابد. در شکل زیر نما و مقطع تابلوی توزیع برق قابل نصب در فضاهای باز را می بینید. (معرفی انواع تابلو برق ساختمان)

نکاتی در مورد این تابلو برق

  • این نوع تابلو برق ها عموما از مدل ایستاده و با استراکچر نگهدارنده ساخته شده از جنس آهن گالوانیزه به شکل نبشی،  ناودانی و سپری و با یک لایه پوشش از جنس خود آن که ضخامتی حدود ۲ میلی متر یا بیشتر دارد ساخته می شود و پس از زیرسازی مناسب ( زنگ زدایی، چربی گیری و فسفاته کاری) با یک دور رنگ ضد زنگ مخصوص، یکدست رنگ آستری و رنگ اصلی پوشیده می شود.
  • ممکن است از آلومینیوم نیز برای ساخت این تابلو برق استفاده شود که در این صورت استراکچر نگهدارنده و کلیه اجزای آن از جنس آلومینیوم خواهند بود باپوششی از ورق های آلومینیوم با ضخامت حداقل ۳ میلی متر و یا بیشتر.
  • بدنه تابلوبرق به طور کلی باید باید به گونه ای ساخته شود که تمامی جوانب آن و درزها به صورت کامل مسدود وآب بندی شوند و تنها از طرف مقابل قابلیت دسترسی برای آن مقدور باشد و درب تابلو باید مجهز به لاستیک آب بندی باشد.
  • برای این تابلو برق باید یک سقف مجهز به شیب دو طرفه و با فاصله حداقل ۵ سانتی متر از هر چهار طرف بزرگتر از ابعاد تابلو در نظر گرفته شود.
  • ساختار تابلو برق نیز باید به گونه ای باشد که دسترسی به تمامی لوازم و تجهیزات داخلی تابلو برای فرمان، تعمیر و تعویض بدون تداخل با کار قسمت های دیگر امکان پذیر باشد.
  • این مدل از تابلو برق باید از نظر ایمنی مجهز به قفل خاص خود باشد و درب آن توسط کلید مخصوص با آچار مخصوص باز و بسته شود.
  • از نظر درجه حفاظت، تابلو برق هایی که در هوای آزاد نصب می شوند، باید حداقل درجه حفاظ در محیط های بیرونی نظیر IPX3 را داشته باشند.

ابعاد تابلو توزیع نیرو و روشنایی برای نصب در محوطه باز به قرار زیر است:

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *