تابلو برق صنعتی چیست؟

تابلو برق ها به محفظه هایی گفته می شود که جهت نگهداری برخی تجهیزات از آن ها استفاده می شود که این تجهیزات شامل دو دسته می شود:

  1. تجهیزات برقی مانند بردهای مدار، کلیدهای الکتریکی و غیره
  2. تجهیزات پنیوماتیک مانند کمپرسور، شیرهای الکتریکی و امثال آن.

انواع تابلو برق از جهت ساختمان

تابلو برق ها را می توان از جهات مختلفی دسته بندی کرد. مثلا از جهت محل به کار گیری آن ها که می تواند ساختمان مسکونی یا مجتمع های تجاری یا صنایع و یا نیروگاه های انتقال قدرت باشد. علاوه بر آن می توان از جهت متریال سازنده آن ها را به دسته های مختلفی تقسیم نمود. به جهت آنکه تابلو برق ها را می توان از فولاد نرم، فولاد ضد زنگ، فایبرگلاس، آلومینیوم و غیره تولید نمود. با مراجعه به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک می توانید با تنوع این محصول بیشتر آشنا شوید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

اما یکی دیگر از معیارهای دسته بندی این محصول ساختار آن و وضعیت قرار گیری آن است که از این جهت به دسته های زیر تقسیم می شود:

  1. محفظه الکتریکی میزی
  2. محفظه الکتریکی دیواری که در نوشته “تابلو برق دیواری چیست؟” با یک نمونه از آن آشنا شدیم.
  3. محفظه الکتریکی ایستاده که برای آشنایی با یک مورد از آن می توانید به مقاله “ویژگی های تابلو برق ایستاده ساخته شده از فولاد ضد زنگ” مراجعه نمایید.
  4. محفظه های الکتریکی رک که در صفحه “رک ها و محفظه ها” به خوبی معرفی شده است.

لازم است به این نکته دقت گردد که محفظه های الکتریکی از جهت دسترسی به آن نیز به گونه های مختلفی دسته بندی می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

  1. کابینت های الکتریکی با دسترسی دو طرفه از دو سو
  2. محفظه دارای قابلیت دسترسی تنها از جلو
  3. کابینت های الکتریکی دیواری به طور کامل بسته
  4. تابلو برق سلولی که در واقع شامل چند محفظه به هم چسبیده می باشد.

برای آشنایی با دیگر دسته بندی های ارائه شده در این رابطه می توانید به کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *