ساخت تابلو برق

به طور کلی تابلو های برقی از پلاستیک های سفت و سخت یا فلزاتی مانند فولاد، استیل ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته می شوند. که تابلوهای فلزی با توجه به خام بودن مواد مورد استفاده و مکانی که قرار است مورد بهره برداری قرار بگیرند ممکن است نقاشی شده یا گالوانیزه باشند. بهتر است پیش از مقایسه و بررسی ویژگی های آن ها نکات زیر را بدانید. (تاریخچه تابلو برق ها)

  • تابلو برق های با محفظه پلاستیکی در جاهایی کاربرد دارد که در محیط های سرپوشیده قرار بگیرند و با توجه به جنس آن ها این نوع محفظه ها در محیط هایی با شرایط نامساعد قابل استفاده نیستند.
  • تابلو های فلزی به دلیل رسانایی الکتریکی، باعث اتصال ایمن و محافظت تجهیزات درون محفظه از اختلالات الکترومغناطیسی می شوند.
  • همچنین دقت داشته باشید که تابلو های غیر فلزی ممکن است مراحل نصب اضافی را لازم داشته باشند تا اتصالات درون سیستم بر قرار شود.

 

دسته بندی تابلو برق های صنعتی براساس جنس

1-    تابلو برق های ساخته شده از فولاد ضد زنگ و کربن

فولاد کربن و فولاد ضد زنگ هر دو به دلیل دوام زیاد و مقاومت در برابر خوردگی در ساخت تابلو برق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد هم چنین در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم هستند و هم چنین تابلو های فولادی ضد زنگ در برابر باکتری و قارچ نیز مقاوم می باشند. این ویژگی باعث می شود آن ها یک انتخاب مناسب برای استفاده در مصارف پزشکی، داروسازی و صنایع غذایی به حساب بیایند.

ساخت تابلو برق صنعتی

2-  تابلو برق های ساخته شده از آلومینیوم

وزن سبک، مقاومت خوب، هزینه کم و مقاومت در برابر خوردگی از دلایل اصلی انتخاب آلومینیوم هستند. در محیط های نامساعد عملکرد خوبی دارد و محکم است. هم چنین قادر به تحمل ضربه زیاد بوده و قدرت انعطاف پذیر بالایی نیز دارد. هم چنین آلومینیوم از تداخل الکترومغناطیسی و اختلالات ناشی از آن جلوگیری می کند.

3-  تابلو برق های ساخته شده از پلی کربنات

پلی کربنات قوی اما سبک، غیر رسانا و غیر مغناطیسی است. هم چنین در برابر خوردگی و برخی از محیط های اسیدی مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد .ولی ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به حساسیت این ماده به مواد شوینده و پاک کننده باید هنگام تمیز کردن دقت زیادی به خرج داد.

4-   تابلو برق های ساخته شده از فایبرگلاس

از ویژگی های مثبت تابلو برق های ساخته شده از جنس فایبرگلاس می توان به مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد که سبب می شود گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های مرطوب باشد و همچنین استفاده از این ماده محدوده دمایی ندارد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین می توانید در وبسایت شرکت لیان الکتریک مطالب مرتبط دیگر ما شامل ملاحظات فني پيرامون ساخت و نصب تابلو برق را مطالعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *