تاثیر فاکتورهای محیطی در انتخاب تابلو برق

محفظه های برقی یا تابلو برق که به آن ها کابینت الکتریکی هم گفته می شود، در واقع جعبه هایی هستند که به این جهت ساخته شده اند که بتوانند بردها و تابلوهای مدار را در برابر المان هایی که ممکن است به آن ها آسیب برساند محافظت کنند. همانطور که در مقاله “انواع متریال مختلف سازنده تابلو برق” مشاهده کردیم این وسایل عمدتا از متریال های زیر ساخته می شوند.

  1. فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ
  2. آلومینیوم
  3. فایبرگلاس
  4. پلی کربنات

در ضمن در ساخت این محصول استانداردهای مختلفی اعمال می گردد و بر اساس نیاز مشتری و محل به کارگیری تابلو برق، لازم است که از محصولی استفاده شود که دارای استاندارد متناسب با شرایط استفاده تابلو برق باشد. همچنین شما می توانید به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک جهت اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

تاثیر فاکتورهای محیطی در انتخاب تابلو برقمحافظت تابلو برق از تجهیزات الکتریکی در برابر عناصر تخریبی

همانطور که گفته شد کارکرد تابلو برق محافظت از بردهای الکتریکی در برابر عناصر تخریب کننده است. اما المان های تخریب گری که می توانند به بوردهای الکتریکی آسیب بزنند، عبارتند از:

  1. باد
  2. آب
  3. گرد و خاک
  4. زباله ها
  5. سرما و رطوبت

همه این موارد گفته شده به شکلی می توانند آسیبی به مدارها، بوردها، تجهیزات یا کلیدها بزنند و کار تابلو برق آن است که به نگهداشتن آن ها در یک محفظه مانع از آسیب دیدن آن ها و اختلال در کارکردشان گردد. به همین دلیل انتخاب تابلو برق از سوی شما اهمیت بسیاری دارد. به دلیل آنکه اگر انتخاب شما انتخابی صحیح باشد، حفاظت از برد مدارها به خوبی انجام می شود و از همین رو آن ها می توانند برای مدت زمان طولانی عملکرد مطلوبی داشته باشند.

در ادامه این نوشته و در نوشته های آتی قصد داریم شما را با چند فاکتور که باید هنگام انتخاب این محفظه های الکتریکی به آن ها اهمیت دهید، آشنا سازیم. البته می توانید در نوشته “ده فاکتور مهم در انتخاب تابلو برق” بیشتر با این مطلب آشنا شوید.

محافظت تابلو برق از تجهیزات الکتریکی در برابر عناصر تخریبینقش محیط در انتخاب تابلو برق

مهم است که بدانیم خطرات بالقوه محیطی که می توانند در انتخاب محفظه الکتریکی مهم باشند کدامند و کدام تابلو برق به بهترین وجه می تواند این مشکل را مرتفع کند. برای این منظور لازم است که سه پرسش زیر را مد نظر داشته باشیم که اینها ناظر به مخاطرات محیطی می باشند.

  1. شرایط غالب محیطی در مکانی که قصد داریم از محفظه الکتریکی در آن مکان استفاده کنیم، چگونه است. آیا با یک محیط گرم و خشک طرف هستیم یا اینکه در یک فضای مرطوب و بارانی قصد داریم از این محصول استفاده کنیم.
  2. مهم ترین دغدغه محیطی در مکان مورد استفاده از محصول چیست؟
  3. در مورد دو فاکتور مهم دما و رطوبت باید بدانیم که حداکثر میزان آن ها در آن محیط چه اندازه است.

با توجه به پاسخ سه پرسش بالا می توان به راحتی دست به انتخاب زد و محفظه الکتریکی را که می توان حداکثر مراقبت را با توجه به این شرایط فراهم کند، انتخاب کرد. البته در این زمینه مشاوران و کارشناسان لیان الکتریک همواره آماده هستند تا مشورت های لازم را در زمینه انتخاب این محصول در اختیار شما هموطنان گرامی قرار دهند. [button title=”مشورت با کارشناسان ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”Blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *