تقسیم معکوس کننده بر اساس موج الکتریکی تولیدی

[vc_row][vc_column][vc_hoverbox image=”9540″ primary_title=”” primary_align=”justify” hover_title=”” hover_align=”justify”]وقتی درباره اهمیت مبحث تعمیرات اینورتر صحبت می کنیم لزوما تنها کاربردهای صنعتی این محصول مد نظر نیست. بلکه چنانچه در نوشته “اهمیت تعمیرات اینورتر در زندگی روزمره چیست؟” ذکر شد، ممکن است شما خواسته باشید که یک مسافرت صحرایی چند روزه و یا برای مدتی طولانی تر داشته باشید و در این موارد بخواهید از برخی لوازم الکتریکی که نیازمند جریان متناوب هستند استفاده کنید. در این صورت به اینورتر نیاز دارید.[/vc_hoverbox][vc_column_text]

وقتی درباره اهمیت مبحث تعمیرات اینورتر صحبت می کنیم لزوما تنها کاربردهای صنعتی این محصول مد نظر نیست. بلکه چنانچه در نوشته “اهمیت تعمیرات اینورتر در زندگی روزمره چیست؟” ذکر شد، ممکن است شما خواسته باشید که یک مسافرت صحرایی چند روزه و یا برای مدتی طولانی تر داشته باشید و در این موارد بخواهید از برخی لوازم الکتریکی که نیازمند جریان متناوب هستند استفاده کنید. در این صورت به اینورتر نیاز دارید.

در نتیجه به دلیل نبود سیم کشی برق شهری لازم است از باتری هایی که در اختیار دارید جریان متناوب تولید کنید. در اینجا اینورتر به کمک شما خواهد آمد و بهتر است قبل از اقدام به چنین گردشگری هایی در صورتی که نقص و عیبی در این تجهیزات وجود دارد، با مراجعه به کارشناسان تعمیرات اینورتر آن را برطرف نمایید.

تعمیرات اینورتر برای 3 نوع متداول آن

همچنین در برخی موارد که دسترسی به متخصصان و تکنسین های این امر ندارید، خودتان اقدام به انجام تعمیرات اینورتر خود نمایید. مطالعه مقاله “قدم اول در آشنایی با مباحث تعمیرات اینورتر چیست؟” می تواند برای شروع ورود به این حوزه به شما کمک کند.

تعمیرات اینورتر برای سه نوع معکوس کننده مرسوم

در اینجا لازم است که به این نکته توجه نماییم که اینورترها دارای انوع مختلفی هستند و تنها وقتی می توانیم عملیات تعمیرات اینورتر را به خوبی و کمال به انجام برسانیم که هم با این انواع آشنا باشیم و اینکه تفاوت های ساختمانی و چگونگی تعمیر هر یک را بشناسیم.

تعمیرات اینورتر برای سه نوع معکوس کننده مرسوم

تقسیم معکوس کننده بر اساس موج الکتریکی تولیدی

دانستیم که کار معکوس کننده آن است که جریان مستقیم را دریافت کرده و در خروجی جریان متناوب را برای ما تامین کند. اما جریان خروجی می تواند دارای سه نوع مختلف موج الکتریکی باشد که عبارتند از:

  1. معکوس کننده های موج خالص سینوسی
  2. معکوس کننده موج مربعی
  3. معکوس کننده موج سینوسی اصلاح شده

معرفی و تفاوت های هر یک از این ها را به مقالات و نوشته های بعدی می سپاریم که با شرح جزئیات به آن ها خواهیم پرداخت. البته می توانید برای کسب اطلاعات با کارشناسان و متخصصان ما نیز تماس بگیرید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

تقسیم معکوس کننده بر اساس موج الکتریکی تولیدی

تقسیم معکوس کننده از جهت فاز

اما اینورترها را می توان از بعدی دیگر نیز تقسیم کرد و آن بعد این است که جریانی که با آن کار می کند چند فاز است. توصیه می شود که جهت یادگیری بیشتر در این زمینه به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید. و اما از این جهت می توان به گفته متخصصان تعمیرات اینورتر، معکوس کننده ها را به دو دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

  1. معکوس کننده هایی که با جریان تک فاز کار می کنند.
  2. معکوس کننده هایی که با جریان سه فاز کار می کنند.

اینکه شما تصمیم بگیرید در زمینه کار خود از کدام یک از انواع مختلف این محصول استفاده کنید بستگی به تناسب میان هر یک از این انواع و کارآیی آن ها دارد که در نوشته “چگونه اینورترها را تعمیر کنیم” می توانید به برخی از این سوالات پاسخ دهید.

سوالات متداول:

  1. آیا تعمیرات اینورتر برای همه معکوس کننده ها به یک شکل است؟

پاسخ: در کار تعمیر ابتدا باید نوع معکوس کننده مشخص شود و تعمیر صورت گرفته تناسب با آن نوع داشته باشد.

  1. اینورتر از جهت موج به چند دسته تقسیم می شود؟

پاسخ: به سه دسته موج سینوسی خالص، موج سینوسی اصلاح شده و موج مربعی.

  1. معکوس کننده از جهت موج چه انواعی دارند؟

پاسخ: معکوس کننده ای که با برق تک فاز یا برق سه فاز کار می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *