تعمیرات سافت استارتر برای جلوگیری از آسیب به موتور

گفته شد که از جمله مزیت های راه انداز نرم آن است که آسیب هایی که ممکن است به دلیل راه اندازی با شدت بالا برای موتور و یا سایر قطعات الکتریکی و یا مکانیکی دستگاه ایجاد شود را مانع می شود. پس اگر خراب شود، تعمیرات سافت استارتر ضرورت پیدا می کند تا راه انداز نرم بتواند کارکرد خود را ارائه دهد. یکی از این مشکلات که در نوشته “تعمیرات سافت استارتر برای رفع مشکل هد بالا” بیان کردیم هد بالا بود.

هد بالا می تواند به دلیل اختلاف ارتفاع ایجاد شده در پمپاژ و بازگشت آن ایجاد شود که آن را ضربه قوچ گویند و می تواند باعث آسیب دیدن قطعات شود. راه انداز نرم اگر معیوب شود، به سرعت باید تعمیرات سافت استارتر را مد نظر قرار داد تا از چنین آسیب هایی پیشگیری کنیم.

کارکرد راه انداز نرم

تعمیرات سافت استارتر برای جلوگیری از آسیب به موتور

به گفته متخصصان تعمیرات راه انداز نرم این ابزار در واقع یک کنترل گر است که برای محدود کردن حجم جریان و گشتاور در یک موتور DC در لحظه استارت به کار می رود. البته تعمیرات سافت استارتر همانطور که از نامش پیداست، مختص به راه انداز نرم می باشد ولی وقتی تاریخچه این بحث را مرور می کنیم، می بینیم که برای کنترل جریان و گشتاور در لحظه استارت روش های متلفی وجود داشته است.

پس به گفته متخصصان تعمیرات سافت استارتر همواره این مسئله مورد دغدغه سازندگان و استفاده کنندگان از موتورهای الکتریکی بوده است و به همین جهت شیوه های متفاوتی را از ابتدا برای کنترل شدت جریان اولیه در نظر داشته اند. اما آنچه امروزه از آن برای این منظور استفاده می شود، استفاده از ابزار راه انداز نرم است که تقریبا در بین دیگر روش ها توانسته جایگاه بالاتری به دست آورد.

می توان گفت که این شیوه امروزه شیوه غالب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از فشار استارت به موتور می باشد. صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک را مشاهده کرده و با انواع و اقسام این محصول و شیوه های تعمیر آن آشنا شوید. اما اگر نیازمند به مراجعه به متخصصان تعمیر راه اندازم نرم هستید حتما با متخصصان لیان الکتریک در این حوزه تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *