تعمیرات سافت استارتر و جریان بار کامل خیلی بالا (FLC too high)

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1633205990745{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #eaeaea !important;border: 2px initial #333333 !important;border-radius: 10px !important;}”]

هنگامی که راه انداز نرم به شیوه این لاین به موتور متصل باشد، اما تنظیمات برنامه ریزی شده موتور به شکلی باشد که از ماکزیمم جریان بار کامل موتور فراتر رود، در این صورت راه انداز نرم هنگام شروع به کار دچار اختلال می شود. بنابراین در این صورت اقدام به تعمیرات سافت استارتر ضروری است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

راه انداز نرم که مسئولیت استارت موتور را بر عهده دارد، باعث می شود که هنگام راه اندازی فشار بالایی به سیستم ها وارد نگردد. از این رو امروزه در اغلب سیستم ها توصیه می گردد که از این محصول بهره بگیرند. از طرفی ممکن است راه انداز نرم دچار آسیب یا نقصی گردد که به این ترتیب بحث تعمیرات سافت استارتر پیش می آید که از مباحث مهمی است که متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک آن را دنبال می کنند.

اگر راه انداز نرم دچار نواقصی باشد اما به موقع در رابطه با انجام تعمیرات سافت استارتر اقدام نشود، این مسئله می تواند منجر به مشکلاتی برای موتور و سیستم مکانیکی و الکتریکی شما گردد. برای آگاهی بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله “عدم انجام تعمیرات سافت استارتر چه عوارضی دارد؟” مراجعه نمایید.

تعمیرات سافت استارتر و جریان بار کامل خیلی بالا (FLC too high)

در مقاله “تعمیرات سافت استارتر برای چند اشکال رایج در راه انداز نرم” درباره برخی از اشکالاتی که ممکن است راه انداز نرم با آن ها دچار شود و روش تعمیر و رفع عیب آن ها صحبت کردیم. در این نوشته قصد داریم به یکی دیگر از معضلاتی که ممکن است این قطعه را نیازمند به انجام تعمیرات سافت استارتر کند، گفتگو نماییم. البته برای اطلاع بیشتر در این رابطه می توانید به صفحه “دستورالعمل استفاده از راه انداز نرم” نیز مراجعه نمایید.

راه انداز نرم هنگام اتصال به موتور به دو طریق می تواند کار کند که عبارتند از:

  1. اتصال این لاین (in line)
  2. پیکربندی درونی دلتا

هنگامی که راه انداز نرم از پیکربندی درونی دلتا استفاده می کند، می تواند جریان هایی با اندازه هایی بزرگتر از جریان بار کامل موتور را حمایت کند. اما هنگامی که راه انداز نرم به شیوه این لاین به موتور متصل باشد، اما تنظیمات برنامه ریزی شده موتور به شکلی باشد که از ماکزیمم جریان بار کامل موتور فراتر رود، در این صورت راه انداز نرم هنگام شروع به کار دچار اختلال می شود. بنابراین در این صورت اقدام به تعمیرات سافت استارتر ضروری است. برای این منظور باید تنظیمات ماکزیمم و مینیمم جریان را بدانیم.

اتصال راه انداز نرم با پیکربندی درونی دلتا

اما اگر راه انداز نرم از طریق پیکربندی درونی دلتا به موتور متصل باشد، اما همچنان اشکال جریان بار کامل خیلی بالا (FLC too high) پیش بیاید، در این صورت جهت اجرای تعمیرات سافت استارتر دو کار می توانید انجام دهید؛

  1. در ابتدا باید این مسئله را بررسی کنید که آیا راه انداز نرم می تواند به درستی اتصال را تشخیص دهد یا خیر. چرا که ممکن است ریشه این اشکال نه به این برگردد که واقعا میزان بار خیلی بالاست، بلکه منشا آن در اینجا باشد که راه انداز نرم نتوانسته به خوبی اتصالات را شناسایی نماید.
  2. در صورتی که مورد اول دارای مشکل نبود و راه انداز نرم در تشخیص اتصالات مشکلی نداشت، بهتر است برای رفع عیب و انجام تعمیرات سافت استارتر در این مرحله با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت بتوانند در حل مشکل به شما کمک نمایند. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

همچنین شما می توانید برای آشنایی با سایر اشکالات و موارد پیش آمده در رابطه با این محصول و راه حل های آن به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *