عوامل آسیب زننده ای که تعمیر اینورتر را لازم می کند

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1636226905124{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #ededed !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

علت توجه ویژه و محافظت از این دستگاه آن است که هم وسیله ای گران قیمت است و هم کاربردی گسترده و مهم در صنعت دارد. بنابراین اقدامات محافظتی و پروسه تعمیر اینورتر را باید با تمام دقت برای آن انجام داد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

برای آنکه با عوامل افزایش دهنده طول عمر یک دستگاه آشنا شویم، لازم است که با پارامترهایی که می توانند به آن آسیب بزنند و باعث کاهش ماندگاری آن گردند، آشنا شویم. به این ترتیب دوری از چنین عواملی خود به خود می تواند دوام بالای دستگاه را تضمین کند. بنابراین علاوه بر اقدام به تعمیر اینورتر در مواقع ضروری، کاربران این وسیله لازم است با شیوه های مراقبت و نگهداری آن نیز آشنا گردند.

عوامل آسیب زننده ای که تعمیر اینورتر را لازم می کند

در این بخش پیش از آنکه به مواردی که از نگاه متخصصان تعمیر اینورتر رعایت آن ها ضروری است، بپردازیم، ابتدا پیشنهاد می شود که برای آگاهی از نحوه کارکرد و ساختمان این محصول به مطالعه مقاله “دستگاه اینورتر چیست؟” بپردازید. علاوه بر آن کاربر درایو باید بداند چه زمانی لازم است برای انجام تعمیر اینورتر اقدام نماید. به همین جهت توصیه می شود که نوشته “در چه مواقعی به تعمیر اینورتر نیاز داریم؟” را از دست ندهید. اما در این بخش بهتر است با برخی از فاکتورهای صدمه زننده به درایو آشنا گردیم:

  1. تعمیر اینورتر و نکاتی جهت طول عمر بیشتر این دستگاهتنش ها و نوسانات برقی
  2. تنش های مستقیم یا غیر مستقیم مکانیکی
  3. قرار گرفتن دستگاه در فضای آلوده
  4. محیط با درجه حرارت و رطوبت بالا
  5. عدم تناسب درایو با کارکرد موتور
  6. اشتباهات کارکرد از سوی کاربر دستگاه
  7. نصب غیر صحیح درایو و اتصالات آن
  8. عدم انجام سرویس های دوره ای و تعمیر اینورتر در مواقع ضروری
  9. استفاده نکردن از وسایل محافظتی

هر کدام از عوامل بالا می توانند به صورت منفرد و یا به صورت ترکیبی به دستگاه درایو آسیب رساننده باشند و در صورتی که توجه ویژه ای به دوری از چنین اتفاقاتی داشته باشیم، نی توان طول عمر دستگاه را برای مدتی طولانی تضمین نمود، به طوری که به فرآیند تعمیر اینورتر هم نیازی پیدا نخواهید کرد.

وسایل حفاظتی درایو کنترل دور

علت توجه ویژه و محافظت از این دستگاه آن است که هم وسیله ای گران قیمت است و هم کاربردی گسترده و مهم در صنعت دارد. بنابراین اقدامات محافظتی و پروسه تعمیر اینورتر را باید با تمام دقت برای آن انجام داد. از جمله تجهیزات و لوازمی که برای حفاظت از این دستگاه می توان از آن بهره برد عبارت است از:

  1. فیلتر ورودی
  2. چوک ورودی
  3. کنتاکتور
  4. فیوز
  5. کنترل فاز

عوامل آسیب زننده ای که تعمیر اینورتر را لازم می کنداستفاده از این تجهیزات کنترلی مانع آسیب رسانی به دستگاه می شود و به این ترتیب قطعا نیاز شما به انجام تعمیر اینورتر تا حد قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. برای آنکه مراحل نصب اینورتر به خوبی و صحت انجام پذیرد، لازم است که از افراد متخصص و خبره برای این کار بهره مند گردید. در این رابطه به شما پیشنهاد می کنیم که برای نصب دستگاه با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

برای آگاهی بیشتر با روش های مراقبت از درایو کنترل دور می توانید به مقاله “ده روش برای مراقبت از درایو فرکانس متغیر” رجوع نمایید. همچنین در صورتی که نیازمند به انجام تعمیر اینورتر برای این محصول بودید، بهتر است به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *