تعمیر درایو برای موتورهای القائی (induction motor)

در مقاله “تعمیر درایو و خطاهای اصلی آن” درباره برخی از اشکالات اصلی که ممکن است هنگام استفاده از درایو کنترل دور با آن مواجه گردیم، پرداخته شد و راه های رفع آن اشکالات و تعمیر درایو در خصوص آن توضیح داده شد. اما یکی از موارد استفاده از این محصول موتورهای القائی هستند. در این بخش به ضرورت آن اشاره خواهیم نمود.

ضرورت تعمیر درایو برای موتورهای القائی

استفاده از موتورهای القائی در صنعت، کاربری های گسترده ای دارد. دلیل آن نیز مزایایی است که به کار گرفتن این محصول به دنبال دارد. از جمله:

  1. توسعه کنترل برداری ولتاژ
  2. تضعیف میدان

البته کنترل یک موتور القائی نسبت به موتورهای معمولی، با دشواری و پیچیدگی بیشتری همراه است، اما بهبودی مداوم در سرعت و قدرت پردازنده های مدرن وجود دارد و به این ترتیب می توان توسط اینورتر این محصول را تحت کنترل در آورد و در صورت بروز هر گونه ایرادی باید در اسرع وقت عملیات تعمیر درایو را به انجام رساند.

تعمیر درایو برای موتورهای القائی (induction motor)استفاده از درایو کنترل دور برای موتورهای القائی بهتر است، زیرا کنترل کلی بهتری را برای ما فراهم می کند. پس اگر حین کارکرد این محصول با مشکلی مواجه شود، تعمیر درایو ضرورت پیدا می کند، زیرا ممکن است کارکرد موتور القائی بدون بهره گرفتن از اینورتر مشکلات زیادی را به بار آورد. دلیل آن هجوم اولیه جریان به سمت موتور و همچنین عدم کنترل سرعت می باشد.

مقاله “موتورهای القائی تغذیه شده توسط اینورترهای فرکانس PWM” می تواند اطلاعات جامعی را در رابطه با نقش اینورتر در کارآیی بیشتر موتورهای القائی و ضرورت تعمیر درایو هنگام نیاز، در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهد. علاوه بر آن مخاطبان عزیز می توانند در صورت بروز هر گونه مشکلی هنگام استفاده از این محصول، جهت بهره مندی از خدمات تعمیرات درایو با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس برقرار نمایند.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که جهت آشناتر شدن با روند انجام تعمیرات اینورتر به صفحه تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *