عوارض نصب نادرست اینورتر و عملیات تعمیر درایو در این موارد

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1638522644980{margin: 0px !important;padding: 12px !important;border: 2px initial #565656 !important;border-radius: 10px !important;}”]

بسیاری از مواردی که باعث بروز عیب و اشکال در اینورتر و نیاز به تعمیر درایو می شوند، وابسته به دو عامل هستند که قبل از شروع به کار دستگاه باید مراعات گردند. 1) انتخاب اینورتر متناسب و همساز با کارکرد سیستم 2) نصب دقیق و صحیح آن

[/vc_column_text][vc_column_text]

یکی از مواردی که رعایت آن باعث عملکرد درست و صحیح درایو کنترل دور می گردد، نصب دقیق و درست آن است. در مقاله “تعمیر درایو برای موتورهای القائی (induction motor)” با برخی از راه حل های تعمیرات این محصول برای موتورهای القائی آشنا شدیم. اما در صورتی که اینورتر به درستی نصب نشده باشد، چه پیامدهایی خواهد داشت و چگونه می توان تعمیرات آن را به انجام رساند؟ در این نوشته این پرسش را پاسخ خواهیم داد.

عوارض نصب نادرست اینورتر و عملیات تعمیر درایو در این موارد

در صورتی که اجرای عملیات نصب اینورتر به خوبی و موفقیت انجام نپذیرد، محتمل است که شما به مشکلاتی از قبیل مشکلات زیر در دستگاه خود مواجه گردید و نیازمند به مراجعه به متخصصان تعمیر درایو شوید؛

  1. اولین حالتی که از نگاه کارشناسان تعمیر درایو می تواند ایجاد شود، آن است که درایو کنترل دور به طور کلی عملکرد خود را متوقف کند و به هیچ اتفاقی در سیستم پاسخ نشان ندهد. در این صورت اینورتر به کلی از سیستم منفک شده است.
  2. حالت دوم، حالتی است که در آن ممکن است که اینورتر عمل کند اما کیفیت خروجی آن به طور قابل مشهودی دچار انحراف شده و به تدریج بدتر می شود.
  3. به گفته متخصصان تعمیر درایو، حالت سوم آن است که اینورتر به گونه ای نشان دهد که گویا در حال کار است ولی به طور مداوم دچار قطعی و خرابی شود.
  4. و حالت آخر نیز این است که اینورتر تنها پس از آنکه کاربر آن را به صورت دستی تنظیم و راه اندازی کند، کار می کند و کارکرد اتوماتیک آن مختل می گردد.

تعمیر درایو هنگام عدم نصب صحیحبنابراین یکی از مواردی که لازم است شدیدا مورد توجه قرار گیرد، نصب صحیح و دقیق دستگاه های کنترلی است که در این صورت احتمال اینکه نیازمند به انجام تعمیر درایو گردید کاهش پیدا می کند. بنابراین به شما پیشنهاد می شود که برای نصب و اتصال این دستگاه حتما از مشورت و کمک متخصصان ما در لیان الکتریک بهره مند گردید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

چگونه اینورتر مناسب را برای الکتروموتور خود انتخاب کنیم؟

علاوه بر آنکه نصب صحیح می تواند شما را از مشکلات بعدی فارغ نماید، انتخاب اینورتر مناسب و هماهنگ با سیستم نیز نکته مهم و برجسته ای است که به شما در کاهش نیاز به تعمیر درایو کمک می کند و نباید از آن غافل شوید. در ادامه به چند فاکتور و عامل اساسی در این رابطه اشاره خواهیم نمود:

  1. جزئیات برنامه ای که مد نظر است توسط الکتروموتور اجرائی شود.
  2. نحوه توزیع قدرت در سیستم
  3. اتصال به زمین یا Grounding
  4. تداخل های الکترومغناطیسی که ممکن است به وجود آید.
  5. پروتکل های ارتباطی
  6. اندازه سیم ها و کابل های مورد استفاده در سیستم

عوارض نصب نادرست اینورتر و عملیات تعمیر درایو در این مواردرعایت دقیق این موارد می تواند شما را از مراجعه به تعمیر درایو بی نیاز کند. در مقاله “سرویس و تعمیر درایو کنترل دور” می توانید با نکاتی بیشتر در این زمینه آشنا گردید.

بنابراین بسیاری از مواردی که باعث بروز عیب و اشکال در اینورتر می شوند، وابسته به دو عامل هستند که این دو عامل قبل از شروع به کار این دستگاه باید مراعات گردند.

  1. انتخاب اینورتر متناسب و همساز با کارکرد سیستم
  2. نصب دقیق و صحیح آن

برای آنکه بتوانید با دیگر مواردی که می تواند موجب به وجود آمدن اشکالاتی در این رابطه گردد و همچنین نحوه بر طرف کردن آن ها آشنا گردید، می توانید به صفحه تعمیر درایو و سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیر درایو و سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *