تعمیر درایو و خطاهای اصلی آن

درایو کنترل دور نقش حساس و پر اهمیتی در افزایش راندمان استفاده از موتورهای الکتریکی در صنعت دارد. به همین جهت افرادی که از این محصول استفاده می کنند، لازم است که در مورد تعمیر درایو و خطاها و اشکالاتی که ممکن است برای آن ها پیش آید، آگاهی لازم را داشته باشند.

ارتباط بحث تعمیر درایو و مشکلات موتورهای الکتریکی

در مقاله “کلیدهای اتوماتیک ABB” که درباره اینورتر ABB که یکی از شاخص ترین نمونه های این محصول در بازار است، گفتگو کردیم، بیان شد که اینورتر ها به طور مستقیم به موتورهای الکتریکی اتصال پیدا می کنند. به همین دلیل اگر مشکلی برای موتورها رخ دهد، این مشکل بر اینورتر تاثیر گذاشته و ممکن است ما را به انجام تعمیر درایو نیازمند سازد.

یکی از بخش های اصلی درایوها که عمل تبدیل جریان در آن صورت می پذیرد، اینورترها هستند که ترانزیستورهای دو قطبی با گِیت عایق شده (IGBT) در این بخش قرار داد و عمده مشکلاتی که برای اینورتر پیش می آید و ما را وادار به تعمیر درایو می سازد از خرابی IGBT ها ناشی می شود.

 

تعمیر درایو و خطاهای اصلی آن

 

بروز ایراد در IGBT ها معمولا به دو دلیل پدید می آید که عبارتند از:

  1. اتصال کوتاه در موتورهای الکتریکی که بر روی اینورتر تاثیر می گذارد.
  2. وقتی که در کابل رابط میان اینورتر و موتور اتصال زمین اتفاق می افتد.

بنابراین در فرآیند تعمیر درایو یکی از اولین گزینه هایی که به بررسی آن باید پرداخته شود، سالم بودن IGBT ها است که در صورت عدم سلامت آن ها لازم است، آن ها را تعویض نماییم. در صفحه تعمیرات اینورتر می توانید با دیگر پروسه هایی که در تعمیر این محصول انجام می شود، آشنا شوید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

اگر خروجی اینورتر به سمت موتور الکتریکی فاقد فیلتر باشد، مشکل پدید آمده شدیدتر خواهد بود و آسیب بیشتری به اینورتر می رسد. برای آشنایی با این مبحث می توانید به صفحه “فیلترهای بار VFD” مراجعه نمایید. در صورتی که نیاز به تهیه این محصول و یا انجام تعمیر درایو دارید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *