راه انداز نرم مکانیکی

در نوشته “راه انداز نرم چیست؟” خاطرنشان کردیم که وقتی از استارتر مستقیم برخط برای به راه انداختن موتور استفاده می شود، شارش ناگهانی جریان به سمت موتور با آسیب هایی در طول زمان همراه خواهد بود و نقش راه انداز نرم پیش گیری از این آسیب هاست. این وسیله می تواند به شیوه های گوناگون نقش خود را عملیاتی سازد که به همین جهت انواع مختلفی دارد که نوع الکتریکی و نوع مکانیکی آن را در این نوشته مقایسه خواهیم نمود.

راه انداز نرم الکتریکی

در مقاله “راه انداز نرم چگونه کار می کند؟” گفته شد که اساس کار سافت استارتر برقی استفاده از دو چیز است:

  1. تریستور ها که نیمه رساناهایی هستند که دارای پایه آند، پایه کاتد و گیت می باشد.
  2. SCR: که به معنای یکسوکننده های کنترل شده با سیلیکون می باشد.

تفاوت راه انداز نرم الکتریکی با راه انداز نرم مکانیکی چیست؟سافت استارتر الکتریکی با استفاده از تجهیزات فوق می تواند ولتاژ را هنگام استارت موتور کنترل کند. این نوع از سافت استارترها بر پایه دو حالت روشن و خاموش کار می کنند که اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید با مراجعه به صفحه راه انداز نرم در سایت لیان الکتریک به دست آورید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

راه انداز نرم مکانیکی

سافت استارترهای مکانیکی متکی به کلاچ ها و کوپلینگهای مختلف هستند. که این ابزار برای کاهش میزان گشتاور موتور از برخی فاکتورها استفاده می کنند که این عوامل عبارتند از:

  1. سیال ها
  2. ضربه فولادی
  3. نیروهای مغناطیسی

راه انداز نرم مکانیکیبنابراین کلاچ و کوپلینگ ها با استفاده از عوامل ذکر شده می توانند گشتاور موتور را کنترل کنند. همانطور که پیش از این گفته شد این کار باعث می شود که ولتاژ ورودی به موتور تحت کنترل باشد و به این ترتیب سرج اتفاق نیفتد. و در نتیجه افزایش قدرت موتور به آرامی و با ملایمت صورت می گیرد که موجب حفظ سلامت قطعات خواهد بود.

برای آنکه بدانید شما برای کارکرد مورد نظر خود باید از چه نوع سافت استارتری استفاده کنید، نیازمند به مشورت با کارشناسان خبره و برجسته ما در لیان الکتریک خواهید بود.[button title=”مشورت با کارشناسان هنزا” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *