دسته بندی درایو کنترل دور بر اساس توپولوژی نوعی (Generic topologies)

با توجه به مقاله “چگونه با درایو کنترل دور عملکرد سیستم را بهبود ببخشیم؟” برای استفاده از موتورهای الکتریکی استفاده از درایو کنترل دور حتما توصیه می گردد. این محصول می تواند فواید قابل توجهی را برای سیستم شما به همراه داشته باشد. در این نوشته به دسته بندی اینورترها بر اساس توپولوژی نوعی آن ها خواهیم پرداخت.

1.       توپولوژی های درایو کنترل دور معکوس کننده منبع ولتاژ (VSI)

در این نوع از اینورترها همانطور که در تصویر نیز مشاهده می نمایید، خروجی DC از مبدل پل دیود، انرژی را در باس خازن ذخیره می کند تا به این ترتیب بتواند ولتاژ ورودی به اینورتر را تامین کند. اکثریت قریب به اتفاق درایو کنترل دور ها از نوع VSI به اضافه خروجی ولتاژ PMW هستند. PMW مخفف مدولاسیون پهنای باند است که روشی است برای تنظیم توان الکتریکی.

دسته بندی درایو کنترل دور بر اساس توپولوژی نوعی (Generic topologies)2.     توپولوژی های درایو کنترل دور معکوس کننده منبع جریان (CSI)

در این محصول خروجی جریان مستقیم از مبدل پل SCR انرژی را در اتصال سری القاء کننده ذخیره می کند. تا به ورودی اینورتر جریانی قوی را تغذیه کند. این نوع از درایو کنترل دور می توانند هم با PMW و یا خروجی شکل موج شش مرحله ای عمل کنند. تصویر این نوع توپولوژی در زیر ارائه شده است که می توانید آن را بررسی نمایید.

همچنین شما می توانید جهت آشنا شدن بیشتر با توپولوژی های نوعی این محصول به صفحه “توپولوژی های مختلف برای درایوهای موتور القائی با قدرت بالا” مراجعه نمایید و یا پرسش های خود را با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک در میان بگذارید که همواره آماده پاسخگویی و ارائه مشورت به مشتریان گرامی هستند.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

در صورتی که نیاز به تهیه این محصول دارید، لازم است در قدم اول آشنایی کلی با کارکرد و ساختمان آن پیدا کنید تا بتوانید نمونه مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید که نهایت هماهنگی و تناسب را با سیستم شما داشته باشد. به همین جهت می توانید به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *