کنترل فرآیند توسط درایو کنترل دور

در مقاله “تنوع سرعت های موتور با درایو کنترل دور” با یکی از نقش های درایو کنترل دور آشنا شدیم و دیدیم که چگونه می توانیم در صورت نیاز به سرعت های متفاوت از این محصول بهره مند شویم. در ضمن گفته شده که بنا بر نوشته “درایو کنترل دور در موتور جریان مستقیم چگونه عمل می کند؟” این قطعه چگونه می تواند در موتورهایی که با جریان مستقیم کار می کنند، عمل کند.

علل استفاده از درایو کنترل دور

اما نکته حائز اهمیت که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت این است که علل استفاده از این محصول را چگونه می توان جمع بندی نمود. در ادامه دو دلیل اصلی را ذکر می کنیم:

  1. کنترل فرایند
  2. حفظ انرژی

دلایل استفاده از درایو کنترل دور چیست؟

دلایل ذکر شده در بالا را می توان به عنوان دو علت پایه ای و اساسی در استفاده از این ابزار ذکر کرد.

کنترل فرآیند توسط درایو کنترل دور

درایوهایی که برای کنترل دور به کار می روند، می تواند برای ما سرعت های قابل تنظیم فراهم آورند. در تعریف کنترل فرآیند در مقاله “یک راهنمای کامل برای کنترل فرآیند آماری” آمده که یک کنترل فرآیند صنعتی در پروسه های تولید مستمر، شیوه منظمی است که از سیستم های کنترل صنعتی استفاده می کند تا به سطحی از تولید برسد که همراه با سازگاری، صرفه اقتصادی و ایمنی باشد.”

حفظ انرژی

کنترل فرآیند توسط درایو کنترل دور

در واقع به طور تاریخی می توان گفت که استفاده از درایو به جهت کنترل سرعت، در وهله اول به علت تنظیم سرعت موتور بوده است، اما حفظ و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز به عنوان یک فاکتور عینی پر اهمیت در کنار آن خودنمایی کرده است. اصولا صرفه جویی در مصرف انرژی به دو شکل صورت می پذیرد:

  1. استفاده بهینه تر از انرژی
  2. کاهش خدماتی که توسط انرژی راه اندازی می شوند.

در مورد درایو موتور به شکل اول صرفه جویی در مصرف انرژی پدید می آید. بنابراین شما با علل اصلی استفاده از این محصول آشنا شدید و حال می توانید در صورتی که پرسشی همچنان در ذهنتان باقی مانده آن را با متخصصان و کارشناسان لیان الکتریک مطرح نمایید. به علاوه پیشنهاد می شود که برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *