خطاهای رایج در اینورتر

در مقاله بررسی تعدادی از مشکلات رایج در تعمیرات اینورتر ها به معرفی تعدادی از خطاهای احتمالی پرداختیم. اکنون در این مقاله قصد داریم دلایل و راه های برطرف کردن آن ها را جهت تعمیرات اینورتر بازگو کنیم. مشکلات و خطا ها به صورت زیر بودند. ذکر این نکته ضروریست که در تمامی موارد کمک گرفتن از سازنده یا کارشناسان مجرب امری ضروریست که خوشبختانه ما در مجموعه لیان الکتریک این امکان را برای شما فراهم کرده ایم تا در صورت نیاز از تعمیر کاران با تجربه مشروت لازم را به عمل بیاورید.

خطاهای اینورتر

عدم نمایش کدها در نمایشگر پس از روشن شدن

عدم نمایش در نمایشگر دستگاه می تواند علل مختلفی داشته باشد. اشکال در برد منبع تغذیه، بروز مشکل در دیود یکسوساز، ایرادات مقاومت های دستگاه و برد درایور از جمله این دلایل می باشد.

در این وضعیت ابتدا بررسی منبع تغذیه ورودی، ولتاژ باس، اتصال مجدد کابل ها، را دستور کار بگیرید و در صورتی که مشکل برطرف نشد جهت بررسی و تعمیرات اینورتر بهتر است با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید.

نمایش عدد ۵۱۰ در نمایشگر

دلیل بروز این مشکل می تواند اتصال نامناسب بین برد کنترل و برد درایور، آسیب دیدن برد کنترل یا معیوب بودن سنسور جریان باشد. جهت برطرف کردن این مشکل نیز مانند حالت قبل عمل کنید.( خطاهای متداول در تعمیرات اینورتر زیمنس)

نمایش خطای Err 23 توسط دستگاه

در زمینه ی تعمیرات اینورتر ارور شماره ۲۳ نیز یکی از خطاهای نسبتا رایج می باشد. در این وضعیت یا موتور و کابل خروجی به زمین اتصال دارد یا اینورتر دچار آسیب دیدگی شده است.

برای برطرف کردن آن ابتدا عایق کابل موتور و خروجی را بررسی کنید و در صورت نبود مشکل جهت بررسی و تعمیرات اینورتر بهتر است با تعمیرکاران مجرب مجموعه لیان الکتریک تماس بگیرید.

خاموش شدن پس از نمایش کد ۵۱۰ در تعمیرات اینورتر

این خطا به این صورت رخ می دهد که حین کار اینورتر کد 510 را نمایش می دهد و بلافاصله متوقف می گردد. کارشناسان معتقدند که بروز این مشکل معمولا دو عامل اصلی دارد. در این وضعیت یا فن دستگاه آسیب دیده است و یا اتصال کوتاه دستگاه دچار مشکل می باشد.

برای رفع این مشکل می توانید فن را تعویض کنید البته فراموش نکنید ابتدا باید خطای اتصال کوتاه خارجی را حذف کنید. (مطالعه موردی ‌تعمیرات اینورتر مدل لنز ۸۲۰۰)

نمایش خطای Err 14 توسط اینورتر

این خطا عموما به دلیل دمای بالای ماژول نمایش داده می شود. افزایش دما عموما به دلایل زیر رخ می دهد

  • فرکانس سوییچینگ بالا تنظیم شده است
  • مسدود شدن مجاری هوا
  • آسیب دیدگی فن و سایر اجزای داخلی اینورتر

جهت رفع این عیب ابتدا بررسی تهویه و مجاری هوا را در دستور کار قرار دهید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. مراحل بعدی به ترتیب کاهش فرکانس سوییچینگ  (PO.15) و در نهایت تعویض فن می باشد.

خطاهای رایج در اینورتر

عدم چرخش موتور

این مشکل می تواند به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

  • مشکل در موتور یا کابل آن
  • عدم تنظیم صحیح پارامتر های اینورتر متناسب با پارامتر های موتور
  • اتصال ضعیف بین برد درایور و کنترل

جهت برطرف کردن آن ابتدا اتصالات مکانیکی موتور و اینورتر را بررسی کرده سپس پارامترهای تنظیمی را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که پارامترها به درستی تنظیم شده باشند و در نهایت گزینه نهایی تعویض موتور یا اینورتر متناسب به کاربرد می باشد که در این صورت مسائل اقتصادی را باید در نظر بگیریم.

غیرفعال بودن ترمینال DI

کارشناسان تعمیرات اینورتر معتقدند بروز این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تنظیم اشتباه پارامترهای مختلف دستگاه، سیگنال اشتباه در دستگاه، وصل اشتباه چاپر SP و V24 یا ایرادات برد کنترل می تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

به منظور بر طرف کردن آن می توانید پارامتر های مربوط به  P4را بررسی و در صورت لزوم مجددا تنظیم کنید، اتصال مجدد کابل ها، بررسی جامپر V24+، موارد دیگری هستند که می توانید در دستور کار بگیرید.( اصول تعمیرات اینورتر چیست؟)

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *