راه اندازی خودکار توسط درایو کنترل دور چگونه است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1633674419241{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #e8e8e8 !important;border: 2px initial #262626 !important;border-radius: 10px !important;}”]

درایو کنترل دور می تواند سرعت را در زمان هایی که موتور در حال کار است به اندازه مناسب تنظیم کند. اما شروع خودکار و راه اندازی بدون نیاز به اپراتور نیز از امکاناتی است که بیشتر انواع درایو کنترل دور می توانند فراهم نمایند. به این ترتیب فرکانس خروجی را در صورت برخی اتفاقات به فرکانس از پیش تعیین شده می رساند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

برای آن که بتوانیم راه اندازی ملایمی برای یک سیستم داشته باشیم و علاوه بر آن سرعت موتور را در حین کار کردن بتوانیم تحت کنترل داشته باشیم، استفاده از درایو کنترل دور ضروری است. این وسیله می تواند یک راه اندازی و کارکرد مطمئن و با بازدهی بالا را برای ما فراهم کند. برای آشنایی بیشتر با آن می توانید به مقاله “درایو کنترل دور چیست؟” مراجعه نمایید.

شروع خودکار توسط درایو کنترل دور

یکی از امکاناتی که می تواند به بهبود راندمان کاری ما کمک کند آن است که بتوانیم سیستم را در زمان هایی مشخص و طبق زمان بندی روشن و یا خاموش کنیم. این کار به دو مبنا می تواند شکل بگیرد:

  1. بر اساس زمان بندی مشخصی سیستم روشن و یا خاموش شود.
  2. هنگامی که برخی کمیت ها مانند جریان یا ولتاژ به اندازه خاصی رسید سیستم خاموش و یا روشن گردد.

در مقاله “تنظیمات سرعت توسط درایو کنترل دور” راجع به این مسئله گفتگو کردیم که درایو کنترل دور می تواند سرعت را در زمان هایی که موتور در حال کار است به اندازه مناسب تنظیم کند. اما شروع خودکار و راه اندازی بدون نیاز به اپراتور نیز از امکاناتی است که بیشتر انواع درایو کنترل دور می توانند فراهم نمایند. به این ترتیب فرکانس خروجی را در صورت برخی اتفاقات به فرکانس از پیش تعیین شده می رساند. این اتفاقات عبارتند از:

  1. پس از یک دور جریان
  2. پس از آن که خطای سیستم برطرف شد
  3. هنگامی که سیگنال توقف اضطراری بازیابی شد.

بنابراین هرگاه خطاها برطرف شده و یا سیگنال های توقف قطع شود، این وسیله می تواند به طور خودکار موتور را راه اندازی نماید. بنابراین زمان هدر رفته به حداقل خود خواهد رسید و سیستم با توقف کمتری به ادامه عملکرد خود خواهد پرداخت.

کنترل درایو کنترل دور

یکی از شیوه های مرسوم و رایج در کنترل درایو کنترل دور فرکانس متغیر (VFD)   آن است که راه اندازی خودکار را فعال نماییم و آنگاه L1، L2 و L3 را درون یک کنتاکتور قرار دهیم. به این ترتیب با روشن کردن کنتاکتور درایو کنترل دور نیز به راه افتاده و خروجی آن تا سرعت تعیین شده پیش می رود. برای کسب اطلاعات و توضیحات بیشتر در این رابطه می توانید با کارشناسان و تکنسین ها ما در شرکت لیان الکتریک ویرا تماس برقرار نمایید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگوی به پرسش ها و سوالات شما خواهند بود.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

نکته ای دیگر درباره راه اندازی خودکار آن است که چندین روش و رفتار برای این کار وجود دارد که وابسته به پیچیدگی و ظرافت درایو دارد. مثلا یک مورد آن را می توان به این شکل اشاره کرد که نحوه راه اندازی خودکار توسط درایو کنترل دور به این شکل می تواند باشد که به صورت خودکار می تواند سیستم را راه اندازی کند اما هنگامی که یک توقف اضطراری برطرف شد، درایو سیستم را به طور خودکار راه اندازی نمی کند تا آنکه تنظیمات مجدد انجام پذیرد.

همانطور که گفتیم این محصول می تواند سیستم را که به دلایل مختلفی ممکن است از کار افتاده باشد به طور خودکار راه اندازی کند. حال می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که در برخی از آن موارد راه اندازی خودکار صورت پذیرد و در برخی موارد به صورت خودکار روشن نشود. برای آشنایی کامل تر با این امکانات بهتر است به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *