راه اندازی موتور با درایو کنترل دور

در راه اندازی یک موتور، درایو کنترل دور در ایتدا یک فرکانس پایین و ولتاژ کم را اعمال می کند. بنابراین می تواند از جریان هجومی اولیه که با استارت مستقیم بر خط شکل می گیرد، دوری کند. بنابراین استفاده از درایو کنترل دور می تواند یک راه اندازی نرم و ملایم را برای موتور فراهم نماید. به خصوص این مزیت برای سیستم هایی که کارآیی بالایی دارند و در مقاله “درایو کنترل دور در سیستم های با کارآیی بالا” مورد اشاره قرار گرفتند، اهمیتی ویژه پیدا می کند.

عملکرد درایو کنترل دور پس از استارت

پس از استارت این وسیله، فرکانس و ولتاژ اعمال شده تحت یک شیب کنترل شده ای، افزایش پیدا می کنند تا به این ترتیب موجب تسریع بار موتور شوند. این نحوه راه اندازی موجب می شود که موتور در لحظه استارت نهایتا حدود 1.5 برابر گشتاور نامی خود را دریافت کند، در حالی که درایو کنترل دور نیمی از جریان نامی خود را در محدوده سرعت پایین از شبکه دریافت می کند. صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک اطلاعات جامع تری در این رابطه در اختیار شما قرار خواهد داد.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

راه اندازی موتور با درایو کنترل دورمزیت دیگر درایو کنترل دور آن است که می تواند طوری تنظیم شود که گشتاور 1.5 برابری به موتور را به طور ثابت و بدون نوسان از لحظه استارت تا زمانی که موتور به سرعت نامی خود دست پیدا می کند، به موتور بدهد به این ترتیب موتور به دلیل آنکه تحت گشتاور ثابتی است آسیب کمتری می بیند ولی این گشتاور ثابت گرمای زیادی تولید می کند. بنابراین برای دوری از تجمع انرژی گرمایی و آسیب زدن آن به قطعات، لازم است از فن برای خنک سازی موتور است.

بنابراین استفاده از این محصول می تواند پیامدهای زیر را برای موتور داشته باشد:

  1. راه اندازی نرم و ملایم
  2. گشتاور ثابت موتور در حین راه اندازی
  3. نیاز به فن برای خنک سازی موتور

برای آشنایی بیشتر با نحوه راه اندازی موتور توسط این وسیله می توانید به مقاله “تفاوت راه اندازی موتور توسط VFD و راه انداز نرم چیست؟” مراجعه نمایید. در صورت نیاز برای تهیه این محصول می توانید سفارش خود را با متخصصان و مشاوران ما در لیان الکتریک مطرح نمایید.

[button title=”مشورت با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *