استفاده از SCR در راه انداز نرم

در این نوشته قصد داریم راجه به نحوه عملکرد سافت استارتر گفتگو کنیم. همانطور که در نوشته “راه انداز نرم چیست؟” مشاهده نمودید این وسیله از تجهیزات مدرنی است که در انواع متفاوتی تولید می شود و هدفش کمک کردن به راه اندازی موتورها به شیوه ای متفاوت و ملایم تر است برای اجتناب از آسیب های احتمال. در مقاله “اصول کار راه انداز نرم چیست؟” در رابطه با برخی چارچوب های اصلی کار این محصول صحبت کردیم. برای بررسی بیشتر این موضوع، در این نوشته با ما همراه باشید.

راه انداز نرم چه چیزی را کنترل می کند؟

یک سافت استارتر، ضرورتا با کنترل کردن میزان ولتاژی که در مدارهای موتور جریان می یابد کار می کند. اما این کنترل ولتاژ از چه طریقی امکان پذیر است؟ سافت استارتر این کار را توسط محدود کردن گشتاور در موتور انجام می دهد. این کار دارای دو نتیجه می باشد:

  1. به نوبه خود به سافت استارتر اجازه می دهد که ولتاژ را کاهش دهد.
  2. به آن اجازه می دهد که به تدریج کاهش ولتاژ را متوقف کند تا باعث افزایش ملایم جریان گردد.

راه انداز نرم چگونه کار می کند؟راه انداز نرم با ابزارهای حالت جامد

علاوه بر روش پبشین، مدل های خاصی از سافت استارتر از ابزارهای حالت جامد استفاده می کنند. این ابزارها وسایل دیگری برای کنترل میزان جریان الکتریکی هستند که اجازه دارد در میان موتور جریان پیدا کنند. از طریق ابزارهای حالت جامد، سافت استارتر می تواند جریان را در سه فاز مجزا و جداگانه کنترل کنند تا به این ترتیب بتوانند سطح دقیق تری از کنترل را ارائه دهند.

استفاده از SCR در راه انداز نرم

بسیاری از سافت استارترهای الکتریکی همچنین از سری هایی از یکسوکننده های کنترل شده با سیلیکون استفاده می کنند. یه طور اختصاری این یکسوکننده ها را SCR یا تریستور می نامند. استفاده از تریستورها به وسیله سافت استارتر باعث می شود که این محصول بتواند ولتاژ را به میزان بیشتری محدود و قابل مدیریت کند که این امر در هنگام استارت موتور اعمال می شود.

این تریستورها دارای دو وضعیت هستند که عبارت است از:

  1. یک وضعیت روشن دارند که در این وضعیت به جریان برق اجازه می دهد که جاری گردد.
  2. یک وضعیت خاموش دارد که در این حالت این ابزار جریان برق را محدود و کنترل می کنند.

استفاده از SCR در راه انداز نرم0روند کار به این شکل است که وقتی شما موتور خود را روشن می کنید، تریستورها فعال می شوند، ولتاژ را محدود می کند، و سپس هنگامی که موتور به نهایت قدرت خود می رسد، راه انداز نرم کنترل خود را تمام می کند. این کار باعث می شود که تنش و کرنش اعمال شده به موتور و همچنین گرمای موتور کاهش پیدا کند. برای آشنایی با مدل های مختلف این محصول و نحوه خرید و سفارش آن ها به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

راه انداز نرم مکانیکی

هرچند درباره نحوه عملکرد سافت استارتر الکتریکی صحبت کردیم، اما این تنها مدل از این محصول نیست و سافت استارتر انواع مکانیکی نیز دارد. مدل های مکانیکی این محصول کمتر بر جریان الکتریکی تکیه دارند و بیشتر بر راه حل های مکانیکی و فیزیکی تکیه دارند. برای آشنایی با نمونه های مکانیکی این محصول با کارشناسان و متخصصان لیان الکتریک تماس حاصل فرمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *