رله در کدام دسته وسائل اکتریکی قرار می گیرد؟

با توجه به نکاتی که در رابطه با کدهای حفاظتی در انواع گوناگون رله ها در نوشته “کدهای حفاظتی مختلف در رله های حفاظتی” بیان شد، در این نوشته در ادامه این مبحث قصد داریم که به معرفی این قطعه بپردازیم و ببینیم اولا به چه قطعه ای در مسیر جریان های برقی اطلاق می شود و اینکه چه کاربردی دارد و نهایتا انواع مختلف ان را بشناسیم.

تا پس از کسب این آشنایی ها بهتر بتوانیم در انتخاب محصول مناسب برای کارکردها و تجهیزات برقی اقدام نماییم. اما پرسش که در ابتدا لازم است به آن بپردازیم از این قرار است که:

رله به چه وسیله ای گفته می شود؟

این قطعه برقی در واقع در طبقه بندی وسائل الکتریکی جزو دسته کلیدها قرار می گیرد. که همانطور که می دانید کارکرد کلید آن است که جریان برق را در یک مدار در زمان مناسب قطع و وصل کند. اما دو ویژگی رله ها را از سایر انواع کلیدها متمایز می کند.

عملکرد رله بسیار سریع و بدون فاصله است. که بعدا توضیح خواهیم داد این ویژگی چه کمکی می تواند به بهبود عملکرد برخی سیستم های الکترونیکی کند.

رله در کدام دسته وسائل اکتریکی قرار می گیرد؟

عملیات قطع و وصل رله ها توسط یک مدار الکتریکی دیگر هدایت می شود. یعنی یک مدار طراحی می شود که آن مدار بتواند با زمان بندی خاصی را بر رله اعمال کند و باعث شود که در زمان مناسب رله جریان را در مدار مورد نظر قطع یا وصل کند.

برای آنکه بتوانیم این وسیله را کنترل کنیم، روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از روش ها به انتخاب طراحان تجهیزات برقی مربوطه و نیازهای استفاده کنندگان بر می گردد. برخی از شیوه های کنترلی عبارتند از:

  1. روش های مکانیکی
  2. روش های مغناطیسی
  3. روش های الکترو استاتیک
  4. روش های حرارتی

که ما سعی می کنیم در ادامه مقالات به هر یک از این روش ها بپردازیم. البته شما می توانید برای کسب اطلاع با متخصصان ما در لیان الکتریک نیز تماس بگیرید. در انتها توصیه می شود که به صفحه رله لیان الکتریک مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *