رله متوالی

پیش از آنکه بخواهیم درباره اینکه رله های متوالی چیست، صحبت کنیم لازم است که در وهله اول یادآوری کنیم که این محصول در واقع نوعی کلید الکترومکانیکی است که در آن قطع و وصل شدن مدار به جای انکه توسط کاربر صورت گیرد، توسط یک مدار الکتریکی انجام می شود. که مدار اول طبق زمان بندی می تواند با ایجاد میدان مغناطیسی و قطع و وصل کانتکت ها، جریان را در مدار دوم قطع یا وصل کند و با توجه به طرز کارشان، رله ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. مدل نرمالی اوپن (Normally Open)
  2. مدل نرمالی کلوز (Normally Closed)

رله های متوالی (Sequential Relays) چیست؟برای آشنایی با طرز کار هر یک از دو مدل بالای این محصول می توانید به صفحه “آشنایی با رله ها و دیاگرام سیم پیچی” مراجعه نمایید. اما رله ها را می توان از جهت تفاوت کاربرد نیز به اقسام مختلفی تقسیم نمود که عبارت است از:

  1. رله های تاخیر زمانی؛ که در رابطه با این محصول در مقاله “انواع رله تاخیر زمانی (Time-Delay) چیست؟” گفتگو کردیم.
  2. رله های متوالی
  3. رله های خودرو

رله های متوالی

این نوع از محصول می توانند برای انتقال قدرت به چند قطعه به ترتیبی که از پیش در نظر گرفته شده، به کار رود. به عنوان یک کاربرد معمول برای این مدل از محصول می توان به تامین قدرت سیستم های چندگانه و یا مجموعه ای از لامپ ها اشاره کرد که می خواهیم هر یک از آن ها بعد از دیگری و به ترتیب روشن گردند.

رله متوالیبه عنوان مثال در چراغ باند فرودگاه و یا توالی تغذیه قدرت در سیستم ها از این نوع محصول استفاده می شود. برای آشنایی با دیگر کاربردهایی که می توان از این قابلیت در آن ها بهره مند شد، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در طراحی این محصول با توجه به نیازهای مختلف می توان خلاقیت به خرج داده و طبق زمان بندی و نیازی که داریم انرژی را طبق برنامه ریزی زمانی خاص برای مصرف کننده های مختلف تامین کنیم. برای آشنایی با ساختار این محصول می توانید به صفحه رله در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d9%84%d9%87/” button_title=”رله در سایت لیان الکتریک ” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *