ساختمان رله دیسک القائی

رله ها جزو پر کاربردترین تجهیزات محافظتی در سیستم های الکترومکانیکی هستند که انواع و اقسام متفاوتی دارند. در مقاله “انواع رله های اضافه جریان بر حسب زمان عمل” گفته شد که این محصول را می توان بر حسب زمان عملکرد نیز منتقل کرد. در این نوشته اشاره ای به ساختمان داخلی رله خواهیم نمود.

ساختمان داخلی رله

سیم پیچی اولیه رله از طریق ترانسفورماتو جریان سیستم های قدرت تامین می شود که برای این عمل از یک پل پلاگین استفاده می شود. که به آن تکثیر کننده تنظیم پلاگین (PSM) گفته می شود. برای مشخص کردن حساسیت رله ها معمولا از ابزار زیر استفاده می شود:

  1. spaced tappings
  2. operating bands

سیم پیچ اولیه بر روی الکترومغناطیس بالایی قرار می گیرد و سیم پیچ ثانویه دارای اتصالاتی روی الکترومغناطیس بالایی است که از سیم پیچ اولیه به این ترتیب انرژی را دریافت می کند و به الکترومغناطیس پایینی نیز متصل می باشد. برای آشنایی با نقش هر یک از این قطعات می توانید با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

 

کارکرد رله دیسک القائی

وقتی که الکترومغناطیس بالایی و پایینی که در بخش پیش اشاره شد، جریان را دریافت می کنند، یک جریان گردابی ایجاد می کنند که بر روی دیسک فلزی القا می شود و از مسیرهای شارشی، شارش پیدا می کند. در مرحله بعدی این ارتباط میان جریانات گردابی و شارها باعث ایجاد یک گشتاوری می شود که در نسبت به جریان ورودی به سیم پیچ اولیه است. که این گشتاور ناشی از دو مسیر شاری است که دارای اختلاف فاز 90 درجه می باشند.

به این ترتیب می توان با کنترل جریان ورودی میزان گشتاور را کنترل کرد و چرخش دیسک به سمت کانتک ثابت را کنترل نمود. به این ترتیب می توان با استفاده از رله اگر جریان ورودی از زمان خاصی بیشتر شد، کانتکت را فعال کرد و جریان آن بخش را قطع نمود. این شیوه را شما می توانید در “رله زیمنس” مشاهده نمایید.

برای آنکه اطلاعات کامل تری نسبت به محوه عملکرد این محصول کسب کنید بهتر است که به صفحه رله در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d9%84%d9%87/” button_title=”رله در سایت لیان الکتریک ” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *