شنیدن صدای بوق ممتد مولتی متر در تعمیرات اینورتر

در ادامه مقاله قبلی که تحت عنوان “تعمیرات اینورتر برای درایو قبلا تعمیر شده” خدمت شما ارائه گردید، در این نوشته به ادامه فرآیند تعمیرات اینورتر خواهیم پرداخت.

اندازه گیری برای عیب یابی و تعمیرات اینورتر

در قدم اول شما نیاز به یک مولتی متر با حالت چک دیود خواهید داشت که از طریق آن بتوانید راهی بیابید که DC-Bus را اندازه گیری نمایید. گاهی آن ها دارای نقاط مشخص شده ای بر روی دستگاه هستند که به راحتی می توان قسمت مورد نظر را اندازه گیری کرد. در غیر این صورت لازم است که قطعات را از هم باز کنید.

شنیدن صدای بوق ممتد مولتی متر در تعمیرات اینورترسپس باید بتوانید دیودهای یکسو کننده را بررسی کنید. اگر یک پروب مولتی متر را روی DC-Bus (UG+/UG) قرار داده و پروب دیگر آن را بر روی ورودی قرار دهید، می توانید سلامت دیودها را بررسی کنید. اگر در این حالت یک صدای بوق پیوسته بشنوید به این معنا است که یک دیود اتصال کوتاه شده داریم. در این حالت قبل از آن که آن را تعمیر کنید نباید جریان را به درایو برقرار کنید. برای بررسی بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان لیان الکتریک در تماس باشید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

گام بعدی چک کردن خروجی به همین ترتیب می باشد. هنگام اندازه گیری خروجی، مولتی متر باید اندازه ای بین 0.5 تا 0.6 ولت را نشان دهد. اگر مولتی متر ولتاژی را نشان ندهد، یعنی یک IGBT کوتاه شده دارید. اگر ولتاژی وجود ندارد باید سعی کنید که پروب ها را جابجا کنید، اگر همچنان هیچ ولتاژی نمایش داده نمی شود به این معنا است که IGBT خراب شده است و لازم است برای انجام تعمیرات اینورتر در این مرحله دست به تعویض آن بزنید.

برای آنکه بتوانید از اهمیت بررسی IGBT ها در فرآیند تعمیر درایو اطلاع پیدا کنید، می توانید به صفحه “چگونه می توان اینورتر معیوب را تعمیر کرد؟” مراجعه نمایید. علاوه بر آن پیشنهاد می شود که سری هم به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک بزنید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *