دو روش کنترل برای راه انداز نرم

چند دغدغه را کارشناسان و متخصصان ما در مقالات مربوط به راه انداز نرم دنبال می کنند که از قرار زیر است؛

  1. آشنایی با سافت استارتر و نقش و کارکرد آن در سیستم های الکترومکانیکی
  2. بررسی و معرفی نمونه های واقعی و پرکاربرد که در آن وسایل از راه انداز نرم استفاده شده است که آخرین آن را در نوشته “کارکرد راه انداز نرم در نوار نقاله چیست؟” خدمتتان عرضه نمودیم.
  3. بررسی ساختار درونی و شیوه های مختلف عملکرد این وسیله

هر کدام از قدم های بالا را سعی می کنیم که در نوشته های گوناگون تجزیه و تحلیل کنیم تا شما بتوانید در آشنایی با این محصول و همچنین انتخاب آن و در صورت لزوم تعمیرات آن با آگاهی و تسلط نسبی اقدام کنید تا نتیجه بهتری دریافت نمایید.

شیوه های کنترلی راه انداز نرم چیست؟

دو روش کنترل برای راه انداز نرم

چنانچه در مقاله تخصصی “یک راه انداز نرم چیست؟” بدین مطلب اشاره شده است، متد و روش کنترل انواع سافت استارترها به دو طریق است که از این قرار می باشد:

  1. سیم بندی مستقیم استارت / استپ یا خاموش و روشن
  2. کنترل توسط شبکه کابلی محلی (Ethernet)

هر کدام از این دو روش در سیستم های مختلف به تناسب کاربردی که دارند به کار می روند. چرا که هر یک دارای مزایا و فواید و همچنین کاستی هایی هستند و ما با توجه به کاربرد مورد انتظار خود باید یکی از این دو شیوه را برای سافت استارتر دستگاه خود انتخاب کنیم.

دو روش کنترل برای راه انداز نرم

روش استارت/ استپ مستقیم

در این روش سیگنال های استارت و استپ نیازمند به کنترلگر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) نمی باشد و بنابراین ارزان قیمت تر است.

روش شبکه محلی

اما در این روش ما نیازمند به یک کنترلگر منطقی قابل برنامه ریزی هستیم. این امر اجازه می دهد که ما بتوانیم بازخورد مناسب دریافت کنیم که سبب می شود کنترل قابل تنظیم و قابلیت های نظارتی ما افزایش پیدا کند.

راجع به جزئیات این شیوه ها در ادامه بیشتر سخن خواهیم گفت اما شما می توانید برای کسب داده های بیشتر یا با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس بگیرید و یا به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *