تابلو برق و درجه حرارت

در انتخاب تابلو برق باید این مسئله را مورد لحاظ قرار دهیم که برای چه محیطی و به چه منظوری می خواهیم از آن محفظه استفاده نماییم. به دلیل آنکه برای هر شرایطی و با توجه به حساسیت های به کار گیری، انواع مختلفی از تابلو برق تولید شده است. برای آنکه با استانداردهای تولید این محصول بیشتر آشنا شوید، می توانید به مقاله “استانداردهای اجرایی در انتخاب تابلو برق چیست؟” رجوع نمایید.

مزیت های استفاده از تابلو برق

این محصول تجهیزات الکتریکی و بردهای مدار را درون خود جا می دهد و علاوه بر آنکه دسترسی به آن ها را به صورت یکجا و مرتب برای ما فراهم می کند، از آن ها نیز در برابر برخی مخاطرات محافظت می کند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم. برای آگاهی از سایر مزایای این محصول می توانید به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

  1. محافظت تابلو برق در برابر درجه حرارت نامطلوبمحافظت از تجهیزات در برابر نفوذ آب. در مورد این موضوع در نوشته “محافظت تابلو برق در برابر نفوذ آب” صحبت کردیم.
  2. محافظت در برابر دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین.

تابلو برق و درجه حرارت

دماهای شدید می توانند به تجهیزات الکترونیکی آسیب برسانند یا باعث توقف کارکرد مطلوب آن ها شوند. برای تنظیم حرارت معمولا از شیوه های زیر استفاده می شود:

  1. اضافه کردن کانال یا فن جهت تهویه
  2. جداره دو لایه
  3. لایه های عایق
  4. استفاده از واحد تهویه مطبوع

تابلو برق و درجه حرارتهنگام طراحی مدیریت حرارتی برای یک محفظه الکتریکی لازم است که نوسانات دمای بیرونی و گرمای حرارتی از خورشید محاسبه شود. علاوه بر آن خود تجهیزات الکتریکی و به خصوص تجهیزات الکترونیکی می توانند که موجب تولید حرارت قابل توجهی شوند. بنابراین لازم است که در طراحی این محصول به گرمای حاصله نیز توجه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره الزامات طراحی این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک در تماس باشید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *