مراحل ساخت

  1. شرایط فنی

  2. رنگ آمیزی

  3. مونتاژ

  4. شینه کشی و سیم کشی

  5. حکاکی تابلو برق

  6. بازرسی اولیه کنترل کیفیت

  7. بازرسی مرحله دوم کنترل کیفیت

  8. حمل و نقل

 

شرکت های تابلو سازی برای صنایع مختلف موجود و بسته به نیاز بازار از جمله حوزه های مواد غذایی و آشامیدنی، آب و فاضلاب ، صنعتی ، نفت و گاز ، بسته بندی و… تابلو برق تولید می کنند. این تابلوها می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند و عملکردهای مختلفی را در آن بازارها ارائه دهند، اما مدل های داخلی آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.در این مجموعه مقالات قصد داریم مراحل ساخت تابلو برق را برای شما شرح دهیم.

مراحل ساخت

شرایط فنی

1- استاندارد ها

جهت ساخت اولین مرحله تطابق مشخصات فنی نقشه و طرح با استانداردهای داخلی و بین المللی نظیر استانداردهای موجود مثل vde و iec است. که در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در مورد تاسیسات و تجهیزات الکتریکی لحاظ شده است.

2- طراحی و تهیه نقشه های اجرایی تابلو برق

  • بررسی اسناد و نقشه ها و فهرست لوازم و تجهیزات پروژه متناسب با نیاز کارفرما
  • انطباق نقشه ها و اسناد تهیه شده با استانداردهای معتبر و مشاوره و انجام اصلاحات در صورت نیاز
  • تهیه نقشه های اجرائی شامل نقشه ایزومتریک و جانمایی و در نهایت نقشه سیم کشی و مدارات قدرت و فرمان با علامت گذاری سیم ها و ترمینال هاارائه نقشه ها و اطلاعات جمع آوری شده به کارفرما و سپس به کارخانه به منظور شروع پروسه تولید

رنگ آمیزی

واحد نقاشی و رنگ آمیزی با بکارگیری امکانات پیشرفته و مدرن؛ با کنترل توسط آزمایشگاه مجهز این شرکت و استفاده از تخصص اساتید دانشگاه در کنترل و آزمون از مرحله انتخاب رنگ تا مرحله رنگ آمیزی کلیه قطعات بدنه تابلو را با بهترین پوشش رنگ مطابق درخواست کارفرما و طبق مراحل زیر رنگ آمیزی می نماید.

پیش از این شما را با این مرحله در مجموعه مقالات مراحل رنگ کاری تابلو برق بخش اول و دوم در دو مرحله به تفصیل آشنا کردیم. به طور کلی مراحل ساخت شامل موارد زیر است.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین شما می توانید جهت خرید و تهیه انواع تابلو برق اعم از فشار ضعیف و متوسط با کارشناسان مجرب مجموعه لیان الکتریک تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *