چگونگی آسیب زایی راه اندازی بدون سافت استارتر

استفاده از سافت استارتر از بروز برخی مخاطرات پیشگیری می کند. در سیستم هایی که برای راه اندازی از این محصول استفاده نمی کنند، امکان پدید آمدن برخی مشکلات در بخش های مکانیکی و الکتریکی وجود دارد. به همین جهت برای حل این مسئله می توان با توجه به نوع سیستم از راه انداز نرم مناسب بهره برد. برای آشنایی با انواع این محصول می توانید به صفحه “انواع سافت استارتر” مراجعه نمایید.

عوارض عدم استفاده از سافت استارتر

اشکالاتی که در قسمت های مکانیکی سیستم می تواند به وجود آید، شامل موارد زیر است:

  1. منبسط شدن قطعات (stretching)
  2. صدای جیر جیر (squealing)
  3. خراب شدن تسمه درایو
  4. شکسته شدن جعبه دنده
  5. فرسوده شدن زودهنگام اتصالات
  6. شکستگی شفت در هنگام راه اندازی سیستم
  7. به وجود آمدن پدیده چکش آب (water hammer) در سامانه های هیدرولیکی

این ها برخی از مهم ترین آسیب های احتمالی در صورت عدم استفاده از سافت استارتر در سیستم می باشد. جهت آشنایی با دیگر خطرات احتمالی عدم استفاده از این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

مشکلات مکانیکی در صورت عدم استفاده از سافت استارترچگونگی آسیب زایی راه اندازی بدون سافت استارتر

برای آنکه بدانیم چرا عدم استفاده از سافت استارتر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در موتور و سایر بخش های مکانیکی که در بالا ذکر شد، گردد بهتر است مثال زیر را در نظر بگیرید.

خودرویی را در نظر بگیرید که گیربکس انتقال قدرت در حالت خنثی قرار دارد. سپس شما پدال گاز و شتاب دهنده را به طور ناگهانی تا انتها به سمت پایین فشار دهید. در این صورت احساس می کنید که خودرو نسبت به این افزایش ناگهانی گشتاور موتور واکنش نشان می دهد. این واکنش به دلیل آن است که خودرو در واکنش به گشتاور ایجاد شده توسط موتور به آهستگی می چرخد. یعنی در واقع عدم تناسبی میان حرکت موتور و گشتاور وارد شده به آن وجود دارد.

عدم استفاده از سافت استارتر در یک سیستم نیز باعث می شود مشابه همین فرآیند در آن سیستم به وقوع بپیوندد. بنابراین اگر راه اندازی موتور به نرمی صورت نگیرد موجب تنش های شدیدی در بخش های مکانیکی می گردد. البته در مقایسه با خودروی مثال زده شده، گشتاور اولیه تحمیل شده به موتور به دلیل جریان هجومی اولیه، بسیار شدیدتر از گشتاوری است که به دلیل گاز دادن ناگهانی به موتور وارد می شود.

چگونگی آسیب زایی راه اندازی بدون سافت استارتربنابراین خطرات بیشتری می تواند بخش های مکانیکی موتور را تهدید کند. همین امر موجب شد که طراحان سامانه های الکترومکانیکی برای پیشگیری از خطرات جریان هجومی و گشتاور اولیه به فکر طراحی و ساخت سافت استارتر بیفتند که بتواند استارت ملایمی را برای موتور فراهم نماید و به این ترتیب ما را از دچار شدن به مشکلات مکانیکی که به آن ها اشاره شد، دور نماید.

یکی از نمونه های برتر این محصول را می توانید در صفحه سافت استارتر زیمنس مشاهده نموده و با مشخصات و کارکرد آن آشنا گردید. برای آشنایی با دیگر مزیت های این محصول بهتر است به مطالعه مقاله “فواید استفاده از سافت استارتر در موتورهای AC” بپردازید.

در صورتی که از این محصول استفاده می نمایید و کارکرد آن دچار مشکل شده است، می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک به راحتی با راه حل رفع مشکلات آن آشنا گردید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1/” button_title=”تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *