قیاس روش های استارت DOL و راه انداز نرم در عملکرد صنعتی

هر موتوری برای راه اندازی و شروع به کار نیاز به استارتری دارد. این استارتر می تواند انواع مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

  1. راه انداز مستقیم بر خط یا DOL
  2. راه انداز نرم یا Soft Starter

ما ابتدا سعی کردیم که در مقاله “عملکرد درونی راه انداز نرم چگونه است؟” خوانندگان عزیز را با نحوه عملکرد سافت استارترها آشنا سازیم و سپس در نوشته “مقایسه نمودارهای راه انداز نرم با راه انداز مستقیم بر خط (DOL)” با نشان دادن نمودارهای مختلف سیستم هایی که با هر کدام از این استارترها شروع به کار می کنند، به مقایسه آن نمودارها پرداختیم.

قیاس روش های استارت DOL و راه انداز نرم در عملکرد صنعتی

در این نوشته قصد داریم ببینیم که کاربردهای صنعتی این دو استارتر مختلف چه تفاوت هایی دارد تا این آگاهی بتواند به ما کمک کند که بهترین انتخاب را در میان آن ها داشته باشیم. جهت اطلاعات تکمیلی به صفحه راه انداز نرم سایت لیان الکتریک مراجعه کنید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

مقایسه راه انداز نرم و راه انداز مستقیم بر خط (DOL) در کاربردهای صنعتیحال که با توجه به مقالات پیشین دانستیم که سافت استارتر چیست و چگونه کار می کند، نوبت به آن می رسد که به کاربرد صنعتی آن بپردازیم و ببینیم که چرا راه انداز نرم می تواند مانع به وقوع پیوستن برخی از عوارض و آسیب های الکتریکی و مکانیکی گردد.

  1. هنگامی که در کاربردهای صنعتی از راه انداز مستقیم DOL استفاده می شود، یک ضربه ناگهانی هنگام لحظه استارت بر روی بار به همراه شتاب سریع اعمال می کند که باعث سایش بیش از حد و اضافی قطعات می گردد. در طولانی مدت این فرآیند اثرات جبران ناپذیری بر سیستم شما تحمیل می کند که می توانید با ارتباط با متخصصان و کارشناسان لیان الکتریک درباره این آثار جانبی عدم استفاده از سافت استارتر اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  2. در اماکن صنعتی برای تلطیف هوای موجود در فضا از فن های بزرگی استفاده می شود که به آن ها فن های تنظیف هوا (Air Scrubber fan) گفته می شود. این فن ها توسط موتوری که از تسمه و قرقره استفاده می کند، فعال می شوند و کار می کنند. وقتی که برای راه اندازی آن موتور شما به جای استفاده از سافت استارتر از استارتر DOL استفاده کنید، می تواند باعث لغزش و سایش تسمه ها گردد.
  3. پیش از این در مقالاتی که در رابطه با کارکردهای راه انداز نرم ارائه شد، بیان کردیم که یکی از این کارکردها استفاده از سافت استارتر در منبع تغذیه آب می باشد. حال فرض کنید که در چنین منبع هایی به جای استفاده از راه انداز نرم از استارتر DOL استفاده کنید. این کار باعث می شود که در خطوط آب افزایش فشار ناگهانی را تجربه کنید.

قیاس روش های استارت DOL و راه انداز نرم در عملکرد صنعتیاین افزایش فشار ناگهانی باعث می شود که فشاری که به لوله ها و خطوط انتقال آب وارد می شود، افزایش یافته و پی از مدتی آن ها پوسیده شده و آب از درون آن ها به بیرون نشت کند و این نتیجه ای است که حتما شما خواهان آن نیستید. چرا که شما را مجبور به تعویض همه خطوط آب می کند که هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

برای آنکه بتوانید از این استارترها به نحو احسن برای کارکردهای صنعتی مورد نظر خود بهره مند شوید به شما توصیه می شود که با کارشناسان و مشاوران ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”ارتباط با مشاوران لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *