خطا و مشکلات رایج در تعمیرات سافت استارتر ها

در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به معرفی انواع خطا و مشکلات رایجی که منجر به تعمیرات سافت استارتر ها می شوند بپردازیم و همچنین سعی می کنیم در مقالات دیگر به تفصیل دلایل و نحوه برطرف کردن آن ها را شرح دهیم.

عدم تعادل جریان

خطای عدم تعادل جریان در سافت استارتر ممکن است در اثر مشکلات موتور، محیط یا شبکه و نحوه نصب ایجاد گردد.( نکاتی در مورد تعمیرات سافت استارتر های زیمنس)

زمان راه اندازی بیش از حد در سافت استارتر

این خطا به این معنیاست که با تنظیم های انجام شده برای آن تجهیز نتوانسته در زمان معین به طور موفق موتور را به سرعت نامی خود برساند.

خرابی تریستورها در سافت استارتر

این خطا به این معنی است که تریستور در یک فاز عملکرد مناسبی ندارد و احتمالا خراب شده است. برای رفع این مشکل می توانید با شرکت لیان الکتریک ویرا تماس بگیرید تا تعمیرات سافت استارتر شما در اولین فرصت انجام پذیرد.

افزایش دمای هیت سینک سافت استارتر

این خطا به این معنی است که هیت سینک سافت استارتر که معمولا در قسمت پشت آن قرار دارد بیش از حد گرم شده است

عیب یابی سافت استارتر

تنظیم نبودن فرکانس

این خطا به معنی این است که فرکانس شبکه یا تغذیه سافت استارتر از مقادیر مجاز تعیین شده در تنظیمات تخطی کرده است.( نکاتی در مورد سافت استارتر و تعمیرات آن)

اضافه جریان لحظه ای

حفاظت های جریانی در سافت استارتها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. حفاظت اضافه بار
  2. حفاظت اضافه جریان لحظه ای

قطع فاز

سافت استارتر معمولا قطع شدن یکی از فازهای ورودی را قبل از شروع به راه اندازی تشخیص می دهد. در نتیجه با این خطا بیشتر در لحظه استارت موتورها توسط راه انداز مواجه می شوید.

افت ولتاژ در سافت استارتر

این خطا نیز شامل کم شدن ولتاژ کنترلی راه انداز نرم می باشد. همچنین شما می توانید مقاله تعمیرات سافت استارتر: تعویض برد اصلی را در این رابطه مطالعه کنید.

اضافه بار موتور

یکی دیگر از مسائلی که می تواند منجر به تعمیرات سافت استارتر شود بحث اضافه بار موتور می باشد که یکی از رایج ترین خطاها در کار با موتورهای الکتریکی است. اضافه بار به شرایطی اطلاق می شود که جریان موتور کمی از مقدار نامی اش فراتر برود.

اتصال  غیر صحیح  موتور و سافت استارتر

برقرار بودن اتصال بین سافت استارتر و موتور یکی دیگر از مواردی است که سافت استارتر با حساسیت بالایی آن را پایش کرده و در صورت تشخیص خطا، تریپ می دهد.

رعایت نشدن توالی فاز در سافت استارتر

توالی فاز یک مساله بسیار مهم برای موتورهای الکتریکی می باشد. تغییر توالی برق تغذیه موتور باعث می شود جهت چرخش موتور عوض شود که در بسیاری از کاربردها دردسرزا خواهد بود.( تعمیرات سافت استارتر: تعویض فن، نگهدارنده شین ها)

قطع منبع تغذیه در سافت استارتر

قطع تغذیه در سافت استارتر به این معنی است که ولتاژ کافی در ورودی قدرت آن برای انجام یک استارت فراهم نیست یا به طور کلی برق ورودی قطع شده است.

افت جریان در سافت استارتر ها

وقتی موتور بی بار یا کم بار باشد، جریان بسیار کمی از شبکه می کشد. این پدیده در غالب کاربردها مشکلی ایجاد نمی کند، اما برخی کاربردها مثل فن ها و پمپ ها به هیچ وجه نباید در حالت کم باری یا بی باری کار کنند. (نکاتی برای تعمیرات سافت استارتر)

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین شما می توانید جهت خرید و تعمیرات سافت استارترها با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا مشورت لازم را به عمل بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *