الزامات مدیریت حرارتی

تابلو برق یک جعبه جهت محافظت از بردهای الکتریکی است. این محصول از متریال و مواد مختلف ساخته و تولید می شود که باید بر طربق استانداردهای بین المللی با توجه به محل به کارگیری آن ها ساخته شوند. در مقاله “انواع متریال مختلف سازنده تابلو برق” راجع به اینکه چه موادی جهت ساخت این محصول به کار می رود، صحبت کردیم.

کاربرد تابلو برق

در نوشته “تاثیر فاکتورهای محیطی در انتخاب تابلو برق” گفته شد که برای آنکه بتوانیم انتخاب درستی نسبت به محفظه الکتریکی مورد نظر خود داشته باشیم، فاکتورهای مختلفی باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. چند مورد از این فاکتورها عبارتند از:

  1. شرایط محیطی
  2. کاربرد
  3. الزامات مدیریت حرارتی

نقش فاکتور کاربرد و حرارت در انتخاب تابلو برقکاربرد تابلو برق با محصول یا بازار در ارتباط است. برای کاربردهای مختلف باید از بکس های الکتریکی مختلف استفاده کرد. نقش بازار در اینجا آن است که باید ابتدا کاربردهای مختلف را در نظر گرفته و سپس ببینیم که بر اساس هر کاربرد چه نوع محفظه الکتریکی مناسب است به کار گرفته شود. در ادامه موارد مختلف کاربرد این محصول را ذکر می کنیم.

  1. کارخانجات مواد غذایی
  2. تعمیرگاه ها
  3. مراکز ورزشی
  4. استخرها
  5. گاراژ ها و پارکینگ ها
  6. تصفیه خانه های آب

آنچه ممکن است در هر کدام از کاربردهای بالا فرق کند آن است که کابینت الکتریکی باید بتواند ارتباط و تناسب بالایی با این کاربردها داشته باشد. به عنوان مثال پایه های کانال، سهولت دسترسی، پایه های دیوار و غیره باید در هر مکان متناسب با آن مکان باشد. برای آنکه بتوانید آشنایی بیشتری با جزئیات موارد مورد نیاز برای هماهنگی میان تابلو برق و محل و موقعیت به کارگیری آن به دست آورید بهتر است که در این باره پیش از انتخاب محصول مورد نظر خود با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

الزامات مدیریت حرارتی

 

الزامات مدیریت حرارتینکته دیگری که آن نیز باید در انتخاب مدل مناسب باکس الکتریکی مورد توجه قرار گیرد مربوط به گرما می شود. عبور جریان الکتریکی از بردهای مدار می تواند باعث تولید گرما و پس از مدتی تجمع گرما شود. باید در انتخاب تابلو برق دقت کنید که این تجمع حرارت را به حساب آوریم تا بتواند سه مزیت زیر را برای ما به ارمغان آورد؛

  1. بازدهی بیشتر
  2. فرسودگی کمتر
  3. طول عمر بالاتر

بنابراین ضروری است که بتوانیم برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این تجمع حرارتی را به خوبی مدیریت کنیم. برای این که بتوانیم شرایط بهینه را برای تابلو برق حفظ کنیم لازم است بتوانیم گاهی حرارت را کاهش و یا افزایش دهیم و به این ترتیب تایع عملکرد آن را بهینه سازی نماییم.

پیشنهاد می شود که برای آنکه به نقش تعیین کننده حرارت در انتخاب تابلو برق و هرگونه محفظه الکتریکی بیشتر آشنا شوبد بهتر است که به نوشته “مدیریت حرارتی برای افزایش اعتماد پذیری تابلو برق” مراجعه نمایید. درآنجا این مسئله را بررسی می کنیم که از هر ده تابلو برق سه عدد آن ها نیاز به خنک سازی خواهند داشت.

در آخر توصیه می شود که برای انتخاب و سفارش مدل بهینه و مناسب مورد نظر خود به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *