روش اندازه گیری IGBT در تعمیرات اینورتر

برای انجام تعمیرات اینورتر، گام اول عیب یابی است. همانطور که در نوشته “شروع فرآیند تعمیرات اینورتر چگونه است؟” گفته شد، در قدم اول باید ببینیم با چه مشکل و اختلالی در سیستم مواجه هستیم و به این ترتیب بتوانیم علل به وجود آمدن آن مشکل را بررسی کنیم. بعد از آن باید به وسیله اندازه گیری جریان و ولتاژ در قسمت های مختلف، بخش معیوب را پیدا کنیم.

در مقاله “نحوه اندازه گیری درایو برای انجام تعمیرات اینورتر” بیان شد که برای انجام اندازه گیری ها باید از یک مولتی متر به همراه چک کننده عملکرد دیود بهره مند باشیم. با استفاده از اندازه گیری قسمت های مختلف طبق مراحلی که در مقاله مذکور بیان شد، می توانیم اگر یکی از دیودها معیوب و ناقص باشد، آن را پیدا کرده و تعویض کنیم. توضیحات بیشتر در این رابطه را می توانید در صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک دنبال نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

چگونه تعمیرات اینورتر را انجام دهیم؟تعمیرات اینورتر با خرابی IGBT

معمولا در عیب یابی درایوی که دچار عیب شده است، دیودها سالم هستند و خوب کار می کنند و قطعه خراب و آسیب دیده معمولا IGBT می باشد. که مخفف insulated-gate bipolar transistor به معنای ترانزیستور دو قطبی با گِیت عایق شده می باشد. این محصول که توانایی سوئیچ کردن سریع را دارد، می تواند در جریان های با آمپراژ یا ولتاژ بالا کار کند و همچنین از نیمه هادی های قدرت می باشد. امروزه بیشتر وسایل و تجهیزات برقی مدرن از این قطعه استفاده می کنند.

بنابراین گام بعدی در راستای تعمیرات اینورتر چک کردن IGBT می باشد. در رابطه با بررسی این قطعه به چند نکته لازم است توجه داشته باشید؛

  1. به دلیل آنکه این محصول دارای یک دیود ضد موازی درون خود می باشد، این وسیله به اندازه گیری آن کمک می کند.
  2. دقت کنید که امکان اندازه گیری IGBT درون مدار وجود ندارد و در واقع آن چیزی که ما می توانیم اندازه گیری کنیم، همان دیود ضد موازی درونی آن می باشد.
  3. اندازه گیری دیود داخلی اطلاعات کافی را در اختیار ما نسبت به وضعیت IGBT قرار می دهد. چرا که اگر این قطعه خراب باشد، به احتمال بسیار زیاد این خرابی خود را در دیود نشان می دهد.
  4. بنابراین اگر دیود ضد موازی درونی قابل اندازه گیری نباشد و یا اندازه آن کمتر از میزان مورد نظر باشد، شما خواهید دانست که IGBT خراب است و در غیر این صورت، این قطعه از درایو سالم می باشد.

روش اندازه گیری IGBT در تعمیرات اینورترروش اندازه گیری IGBT در تعمیرات اینورتر

همانطور که گفته شد، ما باید دیود داخلی ضد موازی آن را اندازه بگیریم. روش اندازه گیری آن نیز به مانند روش اندازه گیری دیود پل در ورودی می باشد. بنابراین یک پروب را بر روی باس دی سی (dc bus) قرار داده و با پروب دیگر پایانه خروجی درایو را اندازه می گیریم و به این ترتیب ما قادر خواهیم بود که بررسی کنیم آیا دیود داخلی IGBT توانسته به درستی کار کند یا خیر.

در صورتی که این قطعه نیز سالم باشد، جهت بررسی های بیشتر شما می توانید با متخصصان تعمیرات اینورتر لیان الکتریک تماس بگیرید که می توانند در اسرع وقت، بهترین خدمات را به شما ارائه دهند و شما را در این امر یاری رسانند.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *