کاربردهای معمول راه انداز نرم چیست؟

در نوشته “چه زمانی از راه انداز نرم استفاده می کنیم؟” بیان شد که موتورها بدون استفاده از راه انداز نرم نیز می توانند کار کنند. اما به دلیل فواید زیادی که این محصول می تواند به آن ها برساند، بهره مندی از آن بسیار توصیه می گردد. به خصوص وقتی که موتور عمری طولانی دارد و در معرض فرسودگی یا خرابی واقع می شود، لزوم بهره مندی از سافت استارتر چندین برابر می گردد. به دلیل آنکه تنش وارد آمده می تواند آسیب زیادی را به چنین موتوری وارد کند.

استفاده های مرسوم از راه انداز نرم

در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم که در آن ها به طور معمول از این محصول استفاده می شود تا بتواند فرآیند راه افتادن موتور را تسهیل کند. البته مراجعه به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک می تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

  1. کاربردهای معمول راه انداز نرم چیست؟استفاده در پمپ ها؛ در کاربردهای متنوع پمپ ها، همواره احتمال ریسک سرج وجود دارد. اما شما می توانید با نصب یک سافت استارتر و تغذیه جریان الکتریکی به موتور به صورت افزایش تدریجی، ریسک آن را به کلی کاهش دهید.
  2. تسمه های نوار نقاله؛ با توجه به تسمه هایی که در نوارهای نقاله به کار می رود همواره احتمال مشکلاتی در استارت ناگهانی وجود دارد. تسمه ممکن است از مسیر خود خارج شده و یا تکان های شدیدی بخورد. همچنین راه اندازی بدون استفاده از راه انداز نرم می تواند به سایر اجزای درایو تسمه تنش های غیر ضروری وارد کند. اما با استفاده از سافت استارتر، راه انداز ی به صورت تدریجی شکل می گیرد و تسمه در مسیر خود حرکت خواهد کرد.
  3. فن ها و سیستم های مشابه؛ در سیستم های با درایوهای تسمه ای، مشکلات بالقوه مشابه آنچه درباره تسمه نوار نقاله گفته شد، وجود دارد. بنابراین در فن ها نیز سافت استارتر کمک بزرگی خواهد بود.
  4. هلیکوپترهای برقی: سخت نیست که ببینیم چرا برای هلیکوپتر فاجعه است اگر استارتی ناگهانی و با تکان های شدید داشته باشد.

راجع به اطلاع از دیگر کارکردهای این محصول می توانید با کارشناسان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *