رله حفاظتی

در مقالات گذشته به تشریح در رابطه با رله های حفاظتی و هم چنین نحوه برقراری ارتباط با آن ها توضیحاتی ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ابتدا پیشنهاد می شود که مقالات دو پروتکل مخابراتی در یک رله! و رله های ثانویه فشار متوسط فنوکس، نسل جدیدی از رله های حفاظتی را مطالعه بفرمایید.

رله فنوکس

رله حفاظتی ثانویه فشار متوسط فنوکس اسپانیا دارای سه عدد ترمینال خروجی RS485+ و RS485- می باشد. این ترمینال ها باید به Master متصل شوند. Master برای رله حفاظتی فنوکس می تواند نرم افزار موجود روی سیستم کامپیوتر باشد. با اجرای صحیح اتصالات نیاز به برقراری ارتباط مناسب بین رله حفاظتی و Master می باشد. به این منظور باید تنظیمات مخابراتی یکسانی روی هر دو دستگاه وارد شود. مهم ترین تنظیم ارتباطی بر روی رله های فشار متوسط فنوکس مربوط به انتخاب نوع ارتباط می باشد.

این رله ها هم می توانند پروتکل Modbus و هم DNP.3 را به صورت همزمان پوشش دهند که پروتکل مد نظر از طریق گزینه Remote Protocol قابل انتخاب است. در رله حفاظتی فنوکس پس از انتخاب هر یک از پروتکل های مورد نظر تنظیمات مربوطه به آن مانند Baudrate یا Deadband باز می شود و قابل دسترسی خواهد بود. (حفاظت سیستم های الکتریکی به کمک رله های ثانویه) 

از طریق پروتکل های مخابراتی می توان از راه دور به رله متصل شد و به صورت لحظه ای پارامتر ها و وضعیت رله حفاظتی را رصد کرد. برای مثال شرایط ورودی و خروجی، میزان جریان و سایر پارامترها را از طریق این پروتکل به صورت لحظه ای می توان دریافت کرد. علاوه بر این امکان ارسال دستورات نیز، مانند ارسال فرمان باز و بسته کردن کلید هم از طریق پروتکل های مخابراتی در رله حفاظتی امکان پذیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت لیان الکتریک ویرا مراجعه کنید و یا با متخخصین مجرب این شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *