کارکرد راه انداز نرم در نوار نقاله چیست؟

با مروری به مطالب گذشته یادآور می شویم که همانطور که گفته شد کارآیی راه انداز نرم که از آن به سافت استارتر نیز تعبیر می شود، هنگام راه اندازی موتور یک سیستم می باشد که بتواند راه اندازی را به صورت ملایم تری اجرا کند. اما در قدم بعدی سعی کردیم خوانندگان گرامی را با مواردی از کاربردهای عملی این وسیله آشنا سازیم که آخرین مورد آن را می توانید در مقاله “راه انداز نرم چه کاربردی در سیستم تامین آب دارد؟” پی بگیرید.

تسمه نقاله و راه انداز نرم

در اینجا قصد داریم یکی دیگر از وسایلی را که در آن از سافت استارتر استفاده می شود معرفی نماییم. این وسیله نوار نقاله یا تسمه نقاله (Conveyor) نامیده می شود. تسمه نقاله که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید وسیله ای است که از آن برای حمل و نقل اشیاء و مواد استفاده می شود. احتمالا در قسمت تحویل بار هواپیماها نمونه ای از آن را مشاهده کرده اید.

کارکرد راه انداز نرم در نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله از دو یا چند قرقره تشکیل شده است که تسمه ای بر روی آن پیچیده می شود و با به چرخش درآمدن قرقره ها تسمه شروع به حرکت کرده و مواد و وسایلی که بر روی آن قرار گرفته است را در مسیر خود جابجا می کند. در اینجا خاطرنشان می کنیم که تسمه نقاله هایی که بارهای سنگین را جابجا می کنند می توانند با استفاده از راه انداز نرم به راندمان ماکزیمم دست پیدا کنند.

یک سافت استارتر درون کنترل پنل دستگاه قرار گرفته و با برق سه فاز تامین می شود. آنگاه هنگامی که دکمه استارت دستگاه را فشار دهیم، سافت استارتر قدرت خروجی سه فاز را برای موتور تامین می کند. و برنامه استارت موتور را کنترل می کند.

شما می توانید برای آنکه مشروح جزئیات را راجع به عملکرد این وسیله مطلع شوید، با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک گفتگو و مشورت نمایید. اما با سایر نمونه های کاربردی این وسیله می توانید در صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *