آیا اینورتر بر قدرت سیستم تاثیرگذار است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1638522644980{margin: 0px !important;padding: 12px !important;border: 2px initial #565656 !important;border-radius: 10px !important;}”]

به زبان ساده می توان وظیفه اینورتر را تغییر سرعت موتور برای هماهنگ شدن و همساز شدن با بارهایی که بر آن وارد می شود، دانست. به این ترتیب اگر بار وارد شده به موتور سبک باشد، نیازی نخواهیم داشت که موتور با حداکثر سرعت و توان خود کار کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

پاسخ این پرسش می تواند در مورد درایوهای مختلف، متفاوت باشد، اما در رابطه با درایوهایی که شرکت لیان الکتریک عرضه می کند، مانند اینورتر ABB لازم به ذکر است که این دستگاه ها با ضریب توان نزدیک به واحد کار می کنند. بنابراین آن ها همیشه باعث ارتقای قدرت سیستم و ضریب توان آن می شوند. به خصوص این اتفاق زمانی می افتد که بار وارد شده به موتور سبک باشد.

نقش اینورترها در ایجاد هارمونیک

تمامی درایوهای کنترل دور استاندار فرکانس های هارمونیک پنجم و هفتم را تولید می کنند که البته در گستره وسیعی از کاربردهای این محصول تولید این فرکانس های هارمونیک مشکلی برای سیستم ایجاد نمی کند. البته می تواند در برخی مواقع و بسته به کارکرد دستگاه، این مسئله مشکل ساز گردد. به عنوان مثال می تواند باعث گرمایش ترانسفورماتور شود.

آیا اینورتر بر قدرت سیستم تاثیرگذار است؟برای بررسی دقیق تر مشکلاتی که درایو ممکن است از این ناحیه برای شما به وجود آورد، و بررسی و پیش بینی آن و همچنین روش های تعمیرات آن در این خصوص می توانید به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید. همچنین مراجعه به صفحه “اعوجاج هارمونیک در به کار گیری اینورتر” می تواند در این راستا به شما کمک نماید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

آیا اینورتر نیاز به فیلتر الکترومغناطیسی دارد؟

فیلترهای الکترومغناطیسی دارای سطح بندی های مختلفی هستند و در استفاده از درایو کنترل دور، شما به سطح بندی های مختلفی با توجه به کاربردهای مختلف این محصول نیاز خواهید داشت:

  1. اگر اینورتر شما از یک ترانسفورمر مشترک استفاده می کند، نیاز به اعمال فیلترهای محیطی سطح اول خواهید داشت.
  2. اما اگر دستگاه شما از ترانسفورمر مخصوص به خود استفاده می کند، در این صورت نیاز به فیلترهای الکترومغناطیسی سطح دوم خواهید داشت.

غالب درایوها، به خصوص اینورترهای ABB به صورت استاندارد با این سطوح فیلتراسیون تناسب و هماهنگی دارند. این کار کمک می کند که شما بازدهی بیشتری را از دستگاه خود انتظار داشته باشید، در عین آنکه از آن به خوبی مراقبت می نمایید. برای آشنایی با فواید این محصول می توانید به مطالعه مقاله “دو فایده مهم در بهره مندی از اینورتر” بپردازید.

نقش اینورترها در ایجاد هارمونیکنحوه صرفه جویی در هزینه با استفاده از اینورتر

به زبان ساده می توان وظیفه اینورتر را تغییر سرعت موتور برای هماهنگ شدن و همساز شدن با بارهایی که بر آن وارد می شود، دانست. به این ترتیب اگر بار وارد شده به موتور سبک باشد، نیازی نخواهیم داشت که موتور با حداکثر سرعت و توان خود کار کند. به این ترتیب در این مواقع درایو کنترل دور سرعت موتور را کاهش می دهد. در نتیجه انرژی الکتریکی کمتری صرف به حرکت در آوردن موتور می شود و در نتیجه هزینه مصرفی شما بابت انرژی کاهش پیدا می کند.

اما استفاده از درایو کنترل دور از طریقی دیگر نیز می تواند به صرفه جویی در هزینه های مصرفی به دارندگان آن کمک کند. زاویه دوم آن است که استفاده از این محصول باعث می شود که هم در هنگام راه اندازی و هم در هنگام توقف و هم در حین کارکرد، موتور با آرامی و ملایمت بیشتری کار کند و به این ترتیب استهلاک قطعات آن کاهش می یابد و در نتیجه شما کمتر نیازمند به انجام تعمیرات درایو خواهید بود.

بنابراین استفاده از این دستگاه از دو زاویه می تواند کمک شایانی به کمتر شدن هزینه های شما نماید. به همین جهت در صورت تمایل به استفاده از اینورتر می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *