سافت استارتر

در مقالات گذشته در ارتباط با راه انداز نرم و مزایای آن ها برای یک سیستم الکتریکی توضیحاتی ارائه شده است. در ابتدا توصیه می شود که مقالات شش پارامتر تنظیم معمول که در بیشتر راه اندازهای نرم وجود دارند. بخش اول و راه انداز نرم، کاربردها و مزیت ها را مطالعه بفرمایید. یکی از کاربردهای رایج در راه انداز نرم استفاده از آن برای راه اندازی چندین موتور می باشد. در این شرایط می توان موتورها را به صورت موازی و یا به صورت پشت سر هم به راه انداز نرم متصل شوند و استارت و استپ نرم راه داشته باشند.

سافت استارتر

در بیشتر موارد که به چنین کاربردی، یعنی استفاده همزمان از چندین موتور به همراه یک راه انداز نرم نیاز است، در سیستم های مولتی پمپ می باشد. در این نوع سیستم ها دو یا چند الکتروپمپ به صورت موازی به لوله آب متصل می شوند و برای راه اندازی موتورها در این حالت از روش های مختلفی می توان بهره برد. برای استارت و استپ هر کدام از پمپ های به کار رفته علاوه بر راه اندازی مستقیم با استفاده از کنتاکتور، می توان از راه اندازی با استفاده از کنتاکتورهای ستاره و مثلث نیز استفاده کرد.

اگر تنها راه اندازی و توقف نرم برای الکترو پمپ ها مد نظر باشد و تغییر یا کنترل سرعت در حین حرکت در نظر گرفته نشود، استفاده از راه انداز نرم نسبت به درایو ارجحیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله انتخاب درایو کنترل دور و یا راه انداز نرم با توجه به نیازهای شما بخش اول را مطالعه بفرمایید. راه اندازی چندین عدد موتور توسط یک راه انداز نرم عموما به صورت نوبتی انجام می شود. در بخش دوم این مقاله به بررسی دقیق تر نحوه استفاده از یک راه انداز نرم برای راه اندازی چندین موتور خواهیم پرداخت. (کنترل کامل پدیده خطرناک ضربه قوچ در سیستم های پمپاژ با راه انداز نرم اوکام بخش اول) در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت لیان الکتریک ویرا مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *