3. تابلو برق های منفصل سکوئستر (Sequestr)

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1632768398900{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #e5e5e5 !important;border: 2px initial #1c1c1c !important;border-radius: 10px !important;}”]

مدل های مختلفی در طراحی نوع ایستاده محفظه های منفصل موجود است. طراحی این محصول از طراحی یک درب تا طراحی دارای شش درب در بازار موجود است. این نوع از تابلو برق های منفصل نیز مانند نوع قبلی هم قابلیت این را دارند که در محوطه های داخلی ساختمان و درون آپارتمان ها به کار گرفته شوند و هم دارای این ظرفیت هستند که در محیط های باز و بیرونی مورد استفاده قرار گیرند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

برای آشنایی با تابلو برق به عنوان یکی از تجهیزات حفاظتی الکتریکی باید با انواع مختلف آن و کاربردهای گسترده ای که دارد، آشنا گردیم. در مقاله “تابلو برق صنعتی چیست؟” در مورد یکی از مهم ترین انواع این محصول که در مراکز صنعتی کاربرد دارد، آشنا شدیم. به علاوه برای آنکه با تجهیزات و ادواتی که یک محفظه الکتریکی مجهز باید از آن ها بهره مند باشد، آشنا شوید می توانید به مقاله “تجهیزات اصلی تابلو برق فشار قوی” مراجعه نمایید.

تابلو برق منفصل

در این بخش می خواهیم به یکی دیگر از انواع تابلو برق ها که از لحاظ ساختاری با دیگر انواع این محصول تفاوت دارد، آشنا گردیم. در ابتدا بهتر است به انواع دیگر این محصول اشاره نماییم که عبارتند از:

  1. محفظه الکتریکی دیواری
  2. محفظه الکتریکی ایستاده که در نوشته “ویژگی های تابلو برق ایستاده ساخته شده از فولاد ضد زنگ” به معرفی یکی از گونه های آن پرداختیم.
  3. محفظه الکتریکی منفصل یا جدا
  4. محفظه های اتصال
  5. حفظه های مدولار
  6. محفظه های تجاری

با مراجعه به صفحه تابلو برق لیان الکتریک می توانید با سایر تقسیم بندی های این محصول نیز آشنا شوید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلو برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

محفظه های منفصل که تصویر یک نمونه از آن را در بالا مشاهده می نمایید هم باعث افزایش ایمنی می گردد و هم سبب کاهش ریسک. شما به راحتی می توانید به این نوع از محصول که دارای تنوع نیز می باشد اطمینان کنید. به خصوص استفاده از این محصول در رابطه با کاهش خطرات الکتریکی که شامل حوادث قوس الکتریکی می شود، سودمند است. در ادامه با چند نمونه از آن آشنا خواهیم شد؛

1. محفظه های منفصل دیواری

طراحی تابلو برق منفضل دیواری شامل چند سبک ساختاری می باشد. یک سبک که به سری مفهومی یا کانسپت (Concept) شناخته می شوند و سری دیگری که دارای لولای سرتاسری می باشد. از این محصول می توان در کاربردهای مختلف درونی و بیرونی استفاده نمود. مانند دیگر انواع تابلو برق ها می توان این محصول را از چند متریال عمده تولید نمود که عبارت است از:

  1. فولاد نرم
  2. فولاد ضد زنگ
  3. فایبر گلاس

2. محفظه های منفصل ایستاده

همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است یکی از ویژگی های منفصل بودن این نوع از محفظه های الکتریکی آن است که می توان از چند محفظه در کنار یکدیگر بهره برد که هر کدام از آن ها دارای درب دسترسی جداگانه می باشند. علاوه بر نوع دیواری، این محصول دارای نوع ایستاده است که می تواند بدون اتصال یا تکیه به شیء دیگری بر پایه های خود محکم شود. برای آشنایی با نمونه های این محصول به صفحه “تابلو برق ایستاده منفصل” مراجعه نمایید.

مدل های مختلفی در طراحی نوع ایستاده محفظه های منفصل موجود است. طراحی این محصول از طراحی یک درب تا طراحی دارای شش درب در بازار موجود است. این نوع از تابلو برق های منفصل نیز مانند نوع قبلی هم قابلیت این را دارند که در محوطه های داخلی ساختمان و درون آپارتمان ها به کار گرفته شوند و هم دارای این ظرفیت هستند که در محیط های باز و بیرونی مورد استفاده قرار گیرند. متریال مورد استفاده جهت ساخت این محصول معمولا یکی از مواد زیر می باشد:

  1. فولاد نرم (mild steel)
  2. فولاد ضد زنگ (stainless steel)

3. تابلو برق های منفصل سکوئستر (Sequestr)

از جمله خصوصیت های این نوع طراحی این محصول محافظت و ایمنی بسیار ویژه ای است که برای کاربران و استفاده کنندگان از محفظه های الکتریکی فراهم می آورد. به دلیل آنکه همانطورکه در تصویر قابل مشاهده است، این نوع محصول خط جانبی محفظه را به سوی یک محفظه کوچکتر بیرونی امتداد می دهد. به این ترتیب برای کارکنانی که بخواهند دسترسی به تجهیزات درونی این محصول را داشته باشند، این امکان را فراهم می کند که بتوانند بدون آن که در معرض جریان برق قرار داشته باشند و بدون مواجهه با چنین ریسکی کار خود را انجام دهند.

در مورد این محصول نیز باید ذکر کرد که کارکردهای گسترده ای را پوشش می دهد و همچنین از دو جنس فولاد نرم و فولاد ضد زنگ قابل ساخت می باشد.

3. تابلو برق های منفصل سکوئستر (Sequestr)سوالات متداول

  1. تابلو برق از لحاظ طراحی و ساخت دارای چه انواعی است؟

پاسخ: با توجه به نوع طراحی و نحوه نصب می توان محفظه های الکتریکی را به انواع زیر تقسیم نمود؛ دیواری، ایستاده، منفصل، جعبه اتصال، نوع مدولار، محفظه های تجاری و غیره.

  1. مزیت تابلو برق منفصل نسبت به سایر انواع محفظه های الکتریکی چیست؟

پاسخ: همان طور که از نام این محصول پیدا است، در واقع می توان گفت که این نوع از تابلو برق شامل چند محفظه الکتریکی می شود که به یکدیگر متصل شده اند و هر کدام دارای درب جداگانه ای هستند که دسترسی ویژه را تنها برای بخشی از کابینت الکتریکی فراهم می کند. این نوع از محصول برای موقعیت هایی مناسب است که خواسته باشیم یک محفظه بزرگ را به چند بخش تقسیم کنیم که هر کدام دارای دسترسی جداگانه باشد.

  1. تابلو برق منفصل از چه جنسی ساخته می شود؟

پاسخ: این محصول را می توان از فولاد نرم یا فولاد ضد زنگ تهیه نمود. هر چند در برخی موارد از فایبر گلاس نیز در ساخت آن استفاده می شود.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با متریال مورد استفاده در ساخت این محصول و تفاوت های کاربردی آن ها با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *