کارکردهای رله چیست؟

تبدیل جریان کم ورودی به جریان بالای خروجی، کار آسانی نیست. اما ضروری است. یعنی ما نیاز به وسایلی داریم که بتوانند این کار را انجام دهند و جریان های با شدت پایین را در ورودی دریافت کرده و در خروجی به ما جریانی با شدت بالا تحویل دهند. علت این امر آن است که ما تجیزات و وسایل خانگی و الکترونیکی داریم که هر کدام با جریان های مختلف کار می کنند.

بنابراین وسیله ای نیاز داریم که بتواند طیفی گسترده از شدت جریان را در خروجی به ما ارائه دهد. که این وظیفه بر عهده رله ها می باشد. به همین دلیل آن ها وسیله هایی اجتناب ناپذیر در همه انواع تجهیزات الکترونیکی هستند.

تبدیل جریان به وسیله رله چگونه انجام می شود؟

کارکردهای رله چیست؟

رله می تواند دو کارکرد داشته باشد:

  1. سوئیچ که ورودی جریان ضعیف را به جریانی قویتر و پر قدرت تر تبدیل می کند.
  2. آمپلی فایر یا تقویت کننده

اینکه کدام کارکرد را از رله انتظار داشته باشیم بسته به این است که کارکرد دلخواه ما چیست. اما چرا از رله برای رسیدن به این مقصود، یعنی افزایش شدت جریان استفاده می کنیم و چرا وسیله دیگری را جایگزین آن نمی کنیم؟ در پاسخ به این سوال دو خصوصیت عمده را می توان نام برد که شاید در میان بقیه ویژگی ها از همه شاخص تر باشند.

کارکردهای رله چیست؟

  1. انطباق پذیری: رله ها یکی از اجزای الکتریکی بسیار قابل انطباق هستند. که هم میتوانند در مدارهای بسیار پیچیده پر بازده و با راندمان بالا عمل کنند و هم در مدارهای بسیار ساده.
  2. قابلیت تعویض رله با دیگر سوئیچ ها. به این معنی که می توان به جای دیگر اشکال سوئیچ ها در مدار از رله استفاده کرد. و همچنین می توان این محصول را بر اساس شدت جریان و آمپراژ مورد نیاز طراحی کرده و تولید نمود.

با مشاهده نمونه هایی از این محصول که در صفحه رله لیان الکتریک معرفی شده است، شا قادر خواهید بود که در مورد نیازهای ساخت تجهیزات الکتریکی خود با متخصصان این حوزه در لیان الکتریک مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *