تعمیرات اینورتر برای درایو قبلا تعمیر شده

کارشناسان لیان الکتریک خدمات گوناگونی را برای عیب یابی و تعمیرات اینورتر به مشتریان ارائه می دهند. همانطور که در مقاله “تعمیرات اینورتر همراه با تعویض دیود زنر (zener diode)” گفته شد، یکی از قطعاتی که در انجام فرآیند تعمیر درایو لازم است صورت پذیرد، تعویض دیودهای معیوب و ناقص است. اما عملیات تعمیر محدود به آن نمی گردد.

تشخیص درایو قبلا تعمیر شده

کسانی که تکنسین تعمیرات اینورتر هستند، به راحتی می توانند این امر را که درایو قبلا تعمیر شده است را متوجه شوند. اما یک راه تشخیص آن است که برچسب گارانتی شرکت تعمیر کننده قبلی بر روی آن نصب شده باشد. درایوی که در تصویر زیر می بینید، درایوی است که قبلا تعمیر شده است، این درایو دارای ماژول I/O جدا می باشد.

همانطور که بر روی درایو قابل مشاهده است، یک مدل سه فاز با ورودی 230 ولت می باشد. این درایو قادر به راه اندازی یک موتور سه فاز با توان 750 وات می باشد. اما در ادامه به چند قدم مهم در شروع تعمیرات اینورتر اشاراه می نماییم.

  1. تعمیرات اینورتر برای درایو قبلا تعمیر شدهباید ببینیم که سوختگی و یا آثار دوده بر روی قطعات و دیودها وجود دارد یا خیر. زیرا ماژول های سیلیکونی دارای این ویژگی هستند که در صورت خرابی بر روی آن ها تجمع دوده دیده می شود و این نشانه خوبی است که می توان به راحتی ماژول خراب را تشخیص داد.
  2. مسئله مهم بعدی در تعمیرات اینورتر آن است که دیودهای یکسو کننده ورودی را چک کنید و همچنین IGBT را پیش از اتصال هر گونه جریانی به این وسیله بررسی کنید. و مطمئن گردید که این درایو دارای تمام اتصالات در قسمت پایینی و بالایی باشد.

این ها گام های اولی است که در مسیر تعمیر درایو باید برداریم. اما به جهت آشنایی با مراحل بعدی می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک در تماس باشید و در این رابطه مشورت های لازم را اخذ نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

در آخر به شما توصیه می کنیم که جهت به دست آوردن یه تصویر کلی از مراحل این فرآیند به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *