راه انداز نرم چگونه موتور را راه اندازی می کند؟

راه انداز نرم یا سافت استارتر نقش مهمی را در محافظت از سلامت موتور و تجهیزات الکتریکی به کار رفته در مدار آن دارد. به جهت آنکه باعث می شود فرآیند شروع به کار آن فرآیندی ملایم باشد که جریان هجومی اولیه نتواند آسیبی به موتور، کابل ها و سایر تجهیزات جانبی وارد نماید. اما در این نوشته خواهیم دید که سافت استارتر چگونه می تواند چنین نقشی را بازی کند.

نحوه عملکرد راه انداز نرم

در مقاله “نقش SCR و کانتکتور بای‌پس در راه انداز نرم چیست؟” درباره نقش یکسوکننده ها در کارکرد این محصول اشاره نمودیم. برای تکمیل آن بحث باید دقت شود که سافت استارتر برای به راه انداختن موتور از شیوه کاهش ولتاژ استفاده می کند.

با کاهش ولتاژ اولیه، جلوی جریان هجومی گرفته می شود. در نتیجه گشتاور اولیه موتور نیز کاهش پیدا می کند. بنابراین استفاده از آن برای موتورهایی مناسب است که باری به آن ها وارد نمی شود و یا بار وارده به آن ها سبک است. اطلاعات جامع در این زمینه را می توانید در صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مشاهده نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

دو روش دیگر نیز وجود دارد که در آن ها نیز برای راه انداختن موتورها از شیوه کاهش ولتاژ استفاده می شود. این روش ها عبارتند از:

  1. روش ستاره مثلث
  2. روش راه اندازی توسط اتوترانسفورمر

راه انداز نرم چگونه موتور را راه اندازی می کند؟اما همانطور که در مقاله “کارکرد و انواع راه انداز نرم” نیز می توانید مشاهده نمایید، استفاده از راه انداز نرم نسبت به سایر روش هایی که برای به راه انداختن و استارت موتورهای الکتریکی به کار می رود دارای مزیت هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

  1. راه اندازی توسط سافت استارتر نرم و ملایم خواهد بود
  2. سرعت راه اندازی توسط این روش بالا است
  3. انرژی در این شیوه در بارهای سبک ذخیره می شود

برای آنکه بتوانید متناسب با الکتروموتور خود، سافت استارتر مناسب را انتخاب نمایید می توانید در این زمینه با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *