درایو اینورتک

در مقالات گذشته توضیحاتی کاملی در رابطه با درایو کنترل دور، قابلیت ها و ویژگی های آنها در یک سیستم داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقالات تنظیمات مورد نیاز برای راه اندازی درایوهای کنترل دور بخش اول و  استفاده از چوک های ورودی و خروجی به همراه درایوهای کنترل دور را مطالعه بفرمایید.

درایو اینورتک

در این مقاله به بررسی یکی از ویژگی های بسیار خوب در درایو کنترل دور اینورتک خواهیم پرداخت. درایو کنترل دور اینورتک محصول کشور انگلستان با کیفیت و دوام بالا، دارای ویژگی منحصر بفردی برای هماهنگی بین چندین دستگاه درایو کنترل دور است.

برای مثال اگر 5 موتور متصل به پمپ داشته باشم که برای تامین آب مصرفی یک مقصد مشترک فعالیت می کنند، می توان تمامی پنچ درایو کنترل دور را با هم هماهنگ کرد. این هماهنگی بین درایوها توسط یک درایو مستر (Master) انجام میگیرد.

برنامه ریزی Optiflow به صورت داخلی در درایو کنترل دور اینورتک وجود دارد و برای استفاده از آن کافی است تا یکی از درایوها را به عنوان مستر، و بقیه درایوها را به عنوان اسلیو (Slave) تنظیم نماییم.

درایو کنترل دور که به عنوان مستر انتخاب شده است کنترل زمان روشن خاموش شدن تمایی درایوهای کنترل دور را تعیین می کند.

هم چنین سنسور فیدبک خروجی پمپ ها فقط به درایو کنترل دور مستر متصل می شود. در این شرایط مستر حتی سرعت درایوهای اسلیو را نیز تنظیم می نماید تا در زمان خروجی مد نظر و مورد انتظار بدست آید.

 

درایو اینورتک

این حالت کنترلی پیشرفته مخصوص درایو کنترل دور اینورتک انگلستان مدل ECO طراحی شده است.

با استفاده از این روش سیم کشی های کنترلی بسیار کاهش می یابد، زیرا در حالت عادی باید سیگنال های فیدبک به تمام درایوها متصل شود، ولی در Optiflow فقط به درایو مستر متصل می گردد.

در این حالت میتوان برای هر یک از پمپ ها سرعت مینیمم و ماکزیمم مشخص کرد.

در حالت عملکرد Optiflow حفاظت کامل نیز برای تمامی درایوها برقرار می باشد. (رله ها و خروجی های آنالوگ در درایوهای کنترل دور بخش اول).

یکی دیگر از ویژگی های مناسب این سیستم، تقسیم زمان عملکرد بین درایوها می باشد.

Optiflow زمان کارکرد را بین درایوهای کنترل دور به میزان مساوی تقسیم می کند تا فشار عملکردی بین تمام آن ها یکسان باشد. این کار باعث کاهش میزان خرابی در درایو کنترل دور خواهد شد.

اما اگر از سیستم Optiflow برای کنترل چندین درایو کنترل دور متصل به هم استفاده نکنیم، کارمان بسیار سخت خواهد شد.

در این صورت باید برای هر کدام از پمپ ها، یک درایو متصل کنیم که باید به صورت جداگانه تنظیم شود و هم چنین سیم کشی های کنترلی و فیدبک مختص خود را خواهد داشت. در این شرایط درایوهای کنترل دور با هم هماهنگ نیستند. (مدیریت بهینه انرژی.. آیا استفاده از کنترل دورها راه حل مناسبی است؟).

 

درایو اینورتک

در این مقاله در رابطه با ویژگی optiflow در درایو کنترل دور اینورتک مطالبی را ارایئه کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت مهندسی بازرگانی لیان الکتریک ویرا تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *