فایده های به کار بردن اینورتر چیست؟

در مقاله “اینورتر چه کاری انجام می دهد؟” با نحوه عملکرد این محصول آشنا شدیم و دیدیم که واسطه ای میان منبع تغذیه و موتور است که می تواند جریان ورودی به موتور را مطابق با بار وارده بر آن تنظیم کند. اما این کار چه سودی دارد؟ در این نوشته پاسخ این سوال را خواهیم داد.

منافع استفاده از اینورتر

1. صرفه جویی در مصرف انرژی با اینورتر

فن ها و پمپ ها فایده بسیاری از به کار گیری اینورتر به دست می آورند. این فواید عبارتند از:

  1. کنترل دمپرها
  2. کنترل خاموش / روشن کردن دستگاه
  3. کاهش مصرف انرژی در حدود 20 الی 50 درصد به وسیله کنترل کردن دور موتور

فایده های به کار بردن اینورتر چیست؟این وضعیت مانند کاهش سرعت ماشین است. به جای استفاده از ترمز می توانیم با برداشتن پای خود از روی پدال گاز، سرعت ماشین را کاهش دهیم. تفاوت این دو حالت آن است که در حالت دوم میزان کمتری انرژی سوخت مصرف خواهد شد. درایو نیز به این ترتیب سرعت موتور را کنترل و انرژی مصرفی را کاهش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهینه سازی مصرف انرژی در استفاده از موتورهای الکتریکی می توانید با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

2. راه اندازی ملایم با اینورتر

درایو AC می تواند با انتقال قدرت در فرکانس پایین موتور را راه اندازی نماید. در این فرآیند، درایو به تدریج فرکانس و متعاقبا سرعت موتور را افزایش می دهد تا آنکه به سرعت دلخواه دست یابد. اپراتور سیستم می تواند شتاب دهی سیستم یا کاهش شتاب را در هر زمانی که بخواهد تنظیم کند که برای پله برقی ها و همچنین تسمه نوار نقاله ایده آل آن است که از رها کردن ناگهانی بار اجتناب شود و فرآیند به صورت ملایم انجام گردد.

برای آشنایی با کاربردهای اینورتر می توانید به مقاله “بهره مندی پله برقی از درایو فرکانس متغیر” مراجعه نمایید. به علاوه در صورت خرابی این محصول بهتر است از طریق صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک، آن را با متخصصان و تکنسین های ما در میان بگذارید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *