مبانی راه انداز نرم

چرا ما می خواهیم که از یک راه انداز نرم کاهش دهنده ولتاژ استفاده کنیم؟ در مقاله “معرفی راه انداز نرم (Soft Starter)” درباره اینکه به چه قطعه ای در سیستم های الکترونیکی راه انداز نرم گفته می شود صحبت کردیم و مقداری با ساختمان آن آشنا شدیم. همچنین در نوشته “راه انداز نرم چگونه عمل می کند؟” راجع به چگونگی عملکرد آن صحبت کردیم. در این نوشته می خواهیم به مبانی استفاده از این محصول بپردازیم. برای بهره مندی از نمونه مناسب این محصول می توانید با متخصصان و مشاوران ما در لیان الکتریک مشورت نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

چرا باید از راه انداز نرم بهره مند باشیم؟

برای این منظور می توان به دو دلیل عمده اشاره کرد:

  1. دلیل اول مربوط به محدودیتی است که این وسیله می تواند بر روی جریان هجومی اولیه اعمال کند. به این ترتیب جریان به شکل ملایم تری به موتور وارد می شود. این مسئله یک دغدغه مهم است. به دلیل آنکه جریان بالای اولیه می تواند باعث افت ولتاژ شود که این مسئله می تواند به سایر ابزارهای الکتریکی که نسبت به کاهش ولتاژ حساسیت دارند، آسیب وارد کند. همچنین ممکن است از این جهت دغدغه وجود داشته باشد که ممکن است پیک جریان که می تواند برای محدودیت های بیشتر در نظر گرفته شود، محدود گردد.
  2. دلیل دوم استفاده از راه انداز نرم کاهش تنش های اعمالی به سیستم مکانیکی است. وقتی که جریان هجومی بزرگ اولیه رخ می دهد، نیروهای الکترومغناطیسی بزرگی در سیم پیچی موتور به وجود می آید. این کار باعث می شود که برخی قسمت های سیم پیچ به سمت یکدیگر جذب شوند. این شوک مکانیکی می تواند باعث آسیب به سیم پیچ و سایر قطعات گردد.

علاوه بر آن شوک مکانیکی ای که به خاطر گشتاور بالا به وجود می آید، که منشا آن نیز همان جریان هجومی اولیه است، می تواند باعث صدمه دیدن برخی از عناصر سیستم شود. از جمله:

  1. شفت موتور
  2. جعبه دنده
  3. تسمه و …

برای آشنایی بیشتر با مزیت های این محصول می توانید به صفحه راه انداز نرم در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم در سایت لیان الکتریک ” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *