راه انداز نرم موتور یا به اصطلاح سافت استارتر امروزه یکی از المان های الکتریکی پر کاربرد است که شاید کمتر مهندس برقی باشد که هیچ آشنایی با آن نداشته باشد. امروزه روش های سنتی راه اندازی موتور جای خود را به روش های نوین داده اند. خوشبختانه در مجموعه لیان الکتریک فرصتی برای انواع زمینه ها و کاربرد های الکتریکی از جمله خرید و تعمیرات سافت استارتر توسط کارشناسان مجرب فراهم شده است که شما متقاضیان عزیز می توانید به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم سافت استارتر ها شرکت نام آشنای ABB را معرف حضور کنیم.

سافت استارتر های خانواده ABB

سافت استارترهای ABB نیز مانند دیگر مدل های موجود وطیفه افزایش عمر موتور با محافظت از آن در برابر استرس های الکتریکی را دارند. با استفاده از سافت استارترها شما می توانید جریان های راه اندازی را کاهش دهید این در حالی است که با استفاده از روش های سنتی همچون راه اندازی مستقیم و ستاره-مثلث فشار زیادی به موتور و بار شما وارد می شود که در دراز  مدت می تواند منجر به تعمیرات سافت استارتر گردد

سافت استارترهای ABB  مجهز به انواع توابع حفاظتی هستند تا علاوه بر استارت و استاپ نرم، عملکرد بی عیب و نقص موتور را نیز برای بهره برداران به عمل بیاورند. سافت استارترهای ABB از نظر راه اندازی و تنظیمات اولیه نیز عموما فرایند ساده ای دارند به گونه ای که محیط کاربری ساده در عین حال کارامدی را نیز دارند که به سرعت می توان آن را فرا گرفت. (نکاتی در مورد تعمیرات سافت استارتر های زیمنس)

از رله های بایپس داخلی مطمئن با عمر بالا گرفته تا حفاظت های پیشرفته تجسم حرارتی (اضافه بار) برای موتور یک تجهیز سافت استارتر می تواند راه حلی کامل برای تمام نیازهای راه اندازی نرم شما باشد. ( نحوه انتخاب کنتاکتور اصلی و بایپس در راه انداز نرم بر چه مبنایی است؟)

علاوه بر این ، با توجه به وجود بسیاری از ویژگی های خاص متناسب با بارها و کاربردهای مختلف، سافت استارترهای ABB در نهایت می توانند به شما در افزایش بهره وری کمک کنند. کنترل گشتاور، تمیز کردن پمپ و بسیاری از ویژگی های دیگر به شما این امکان را می دهد تا بسیار بیشتر از یک راه اندازی نرم را برای موتور خود به ارمغان آورید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. در مقاله های بعد سعی می کنیم شما را با چند مدل از انواع ساده و مقرون به صرفه و همچنین پیشرفته این برند آشنا کنیم. همچنین در زمینه تعمیرات سافت استارتر می توانید مقاله انواع پیغام ها و آلارم های رایج در تعمیرات سافت استارتر را نیز مطالعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *