ملاحظات کارکرد موتور در انتخاب سافت استارتر

سافت استارتر که به عنوان راه انداز نرم برای موتورهای الکتریکی به کار می رود، باید بیشترین تناسب و هماهنگی را با موتوری که به آن متصل می شود، داشته باشد. در این نوشته به چند فاکتور مهم در موتورها اشاره می کنیم که برای انتخاب سافت استارتر باید مورد ملاحظه قرار گیرند.

1.       نقش اندازه موتور در انتخاب سافت استارتر

موتورها در اندازه هایی ساخته می شوند که بتوان برای راه اندازی آن ها از راه انداز نرم یا هر کنترلگری که بتواند به عنوان ابزاری برای کاهش ولتاژ عمل کند، استفاده نمود. اگر موتور را بخواهیم در بازه زمانی کوتاهی به تعداد زیادی استارت بزنیم، موتور باید به گونه ای باشد که بتواند از لحاظ حرارتی و همچنین مکانیکی چنین شرایطی را تحمل کند. بنابراین در بسیاری از موارد بهتر است برای موتورهایی که شرایط کارکرد سختی دارند از راه انداز نرم برای استارت استفاده کنیم، چرا که موجب کاهش تنش در سیم پیچ ها می شود.

2.     سافت استارتر برای عملکردهای چند موتوره

معمولا توصیه نمی شود که برای راه اندازی چند موتور از یک راه انداز نرم استفاده شود. زیرا باعث کاهش محافظت موتورها می گردد. اما اگر تصمیم به انجام چنین کاری دارید، لازم است که برای هر کدام از موتورها از یک محافظ اضافه بار جداگانه استفاده نمایید. در مقاله “آیا می توان از یک سافت استارتر برای راه اندازی موازی چند موتور استفاده کرد؟” می توانید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را دریافت کنید. برای آشنایی با روند این کار می توانید با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

ملاحظات کارکرد موتور در انتخاب سافت استارتر3.    محافظت از موتور

یکی از استانداردهای راه انداز نرم آن است که بتواند برای موتورها محافظت اضافه بار فراهم نماید. کنترلگرها ولی چنین امکاناتی را برای موتور فراهم نمی کنند و نمی توانند آن ها را در برابر اضافه بار حفاظت کنند. بنابراین شما نیازمند به استفاده از یک دستگاه جداگانه برای مراقبت الکتروموتور در برابر اضافه بار خواهید بود.

برای آشنایی جامع تر با این محصول می توانید به صفحه “سافت استارترهای اشنایدر” مراجعه نمایید و با یکی از برترین برندهای این دستگاه آشنا شوید. همچنین جهت ثبت سفارش خرید خود می توانید به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *